GPS Routes vogezen Gérardmer
Koop een gps, is de beste investering ooit.
Veelal in frankrijk is er maar 1 weg tussen 2 dorpen/steden en kan je nauwelijks verloren rijden.
Dat gezegd zijnde; als je in de bergen een afslag mist kan je rap uren verliezen als je een col terug op moet of de berg rond.
Maar moeilijk inschatten hoe goed jij bent met oriëntatie. 15 jaar geleden deed iedereen het zonder gps; nu heeft iedere smartphone er eentje.
En een toertje rond het meer zal je altijd wel lukken.
Walter
Nog nooit echt geklommen. De eerste dag dacht ik.... Dit kan ik nooit!!!! Inmiddels een paar ritten met 1000 hm gedaan.... Gaat niet snel.... Maar wel steeds beter. De Col de la Schlucht ging met 10 km/u gemiddeld
Eigenlijk best trots op
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
Col de la Schlucht was ook mijn eerste berg. Toch een 17-18 km met best wat hoogtemeters. Maar gemiddeld 'maar' 5% of zo. Best wel een grote weg maar viel in de herfst mee qua verkeer.
Ik vond hem zo leuk dat ik hem twee keer na elkaar gedaan heb. En ik zou hem heel graag nog eens doen. Perfect wegdek ook, dus de afdaling is ook heel fijn
Als je er nu nog bent, de route des Crêtes is super mooi. Je rijdt eigenlijk bovenop de bergrug en rijgt een 5-tal bergtoppen aan elkaar.
![Afbeelding](https://i.vgy.me/GyjbgT.jpg)