Fietsen in de achterhoek
Lusje Vorden kan inderdaad nog. Ik heb alleen nog niet ontdekt hoe de route makkelijk aan te passen is.
- leocuypers
- Forum-lid
Standplaats wordt Ruurlo, en heb al een 2 tal mooie routes dankzij jullie
Alvast bedankt
Alvast bedankt
https://www.route.nl/fietsroute/949793/ ... krit-136kmMcMiGHtY schreef: ↑21 aug 2018 12:25 Vergeet je gewoon Vorden er bij op te nemen, heerlijk ijs daar. En bij het Meestershuis lekker eten.
Afgelopen weekeinde de 120km versie gefietst van de Ronde van de Achterhoek toertocht, zit iets "gravel" in maar niet noemenswaardig, en is met een racefiets goed te doen.
Hier nog een aantal routes: https://www.fietssport.nl/magazine/id/3 ... de-posbank
Gaan ietwat over de Posbank maar dat moet jullie ervaring in de echte Nederlandse Bergen geen probleem zijn
Vorden toegevoegd. Als het te lang wordt, kan ik ergens anders wel weer afsnijden.
Ik woon net tegen de achterhoek aan qua "grens" en ik kan jullie aanraden misschien eens richting de Posbank-veluwenzoom te fietsen. Retour Ruurlo-Dieren(Posbank) is 60km. als je dan een mooie ronde Posbank/Veluwenzoom neemt heb je echt wel een hele mooie afstand en omgevingleocuypers schreef: ↑21 aug 2018 19:52 Standplaats wordt Ruurlo, en heb al een 2 tal mooie routes dankzij jullie
Alvast bedankt
*Edit: ik zie net dat de link hierboven 5 routes Posbank heeft mijn excuus voor mijn advies dat was al gegeven.
Er staat trouwens een route bij vanuit mijn standplaats, ik ga deze zeker proberen
Even een oud Achterhoek topic misbruiken voor een vraag. Ik zit nu in Eibergen en wil een paar rondjes fietsen. Nu pas ik dat het mogelijk is heuveltjes mee te pakken? Posbank wordt al gouw 130km vanaf hier als je daar nog een paar leuke klimmetjes mee wil pakken. Is het ook mogelijk dichterbij wat heuvels te vinden? Waar moet ik zijn voor de leukste rondjes?
- thestudent
- Forum-lid HC
Sallandse heuvelrug of rondom elten. Maar t stelt allemaal niet veel voor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
thestudent schreef: ↑28 jul 2021 08:36 Sallandse heuvelrug of rondom elten. Maar t stelt allemaal niet veel voor.
Ah thanks, ga ik daar mijn rondjes op maken. Thuis alleen een viaduct, dus alles is meegenomen
En Duitsland, is dat nog een beetje fietsen vanaf hier?
Behalve Haaksbergen, Albergen en Tubergen is er niks in de buurt
Maar serieus ... de enige puisten, want meer zijn het niet, vind je tussen Holten en Nijverdal (de Holterberg), bij Ootmarsum (de Kuiperberg) en bij Oldenzaal (de Tankenberg, het hoogste punt van Overijssel: 76m.).
Vanuit Eibergen zijn dat rondjes van 60 tot ruim 100 km
Richting het oosten, in Duitsland kun je naar de Schöppingerberg. Daar kun je tot 450 hm maken in vijf lussen. Maar ook dat is een rondje van 80 tot 100 km.
Maar serieus ... de enige puisten, want meer zijn het niet, vind je tussen Holten en Nijverdal (de Holterberg), bij Ootmarsum (de Kuiperberg) en bij Oldenzaal (de Tankenberg, het hoogste punt van Overijssel: 76m.).
Vanuit Eibergen zijn dat rondjes van 60 tot ruim 100 km
Richting het oosten, in Duitsland kun je naar de Schöppingerberg. Daar kun je tot 450 hm maken in vijf lussen. Maar ook dat is een rondje van 80 tot 100 km.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Sallandse heuvelrug met de Holterberg is inderdaad het mooist. Als je er een lusje van wilt maken; via Borculo naar Barchem, dan door Lochem. Dan heb je de Lochemseberg ook te pakken. Eventueel op en neer naar Hotel de Paaschberg. Vanuit Lochem naar Laren. Laren naar Holten. Holten Nijverdal over de Holterberg. Ook weer terug. Kun je eventueel de Markelose berg meepakken, terug naar Eibergen.