Fulcrum Racing Zero Competizione
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik heb de Racing Zero black labels in mijn klimfiets zitten.
Ze zien nooit slecht weer en ik kan regelmatig wisselen tussen wielsets.
Zijn nu zo'n 5jr oud, hebben nog nooit onderhoud gehad en lopen nog als een zonnetje, ong. 10000km gedraaid.
Heerlijk lichte wielset, bombproof en redelijk stijf.
Fijne allround wielset, ik zou ze zo weer kopen wanneer ze versleten zijn.
Ze zien nooit slecht weer en ik kan regelmatig wisselen tussen wielsets.
Zijn nu zo'n 5jr oud, hebben nog nooit onderhoud gehad en lopen nog als een zonnetje, ong. 10000km gedraaid.
Heerlijk lichte wielset, bombproof en redelijk stijf.
Fijne allround wielset, ik zou ze zo weer kopen wanneer ze versleten zijn.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ga mee met colnagofreak. Het zijn prima wielen maar een hand gespaakt setje van 6 - 8 honderd euro is stijver, lichter en goedkoper.
Prima wielen maar mijn acros met notubes 340 waren gek genoeg stijver en lichter. Schrok er zelf ook van.
Als je het mooie wielen vind gewoon doen er is niets mis mee
Prima wielen maar mijn acros met notubes 340 waren gek genoeg stijver en lichter. Schrok er zelf ook van.
Als je het mooie wielen vind gewoon doen er is niets mis mee
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die 340 velgen waren toch ook niet zo bijzonder dacht ik?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nee dat dacht ik ook, ze voelde altijd al wel goed. Maar dat werd veel geschreven. Maar toen ik vorig jaar op een setje zero nites reed in mijn eigen fiets voelde die minder stijf aan, en rolde gewoon net ff minder fijn.
Geen wereld van verschil hoor begrijp me niet verkeerd. Maar omdat de zero,s altijd zeer hoog worden aangeprezen vielen ze me dus net iets tegen
Geen wereld van verschil hoor begrijp me niet verkeerd. Maar omdat de zero,s altijd zeer hoog worden aangeprezen vielen ze me dus net iets tegen
wil ook een nieuwe set en twijfel tussen de neutron ultra, de competizoione (voor de looks en de cult lagers) en de zero carbon (lichtste set, wellicht wat aero voordeel, de looks). Nu lees ik van alles over slijtage en bv 5000 km met een set zero's dat vind ik echt bijzonder weinig km. Als je een beetje traint en rijdt op die wielen dan ben je er met een half jaar doorheen. Ben benieuwd naar de ervaringen met de cult lagers. Vooral van degene die ze echt gebruiken, gebruikt hebben. Ook mijn vraag hoe snel slijten carbon velgen? Zou eigenlijk echt een lichte set willen en dan zijn die carbons echt een stuk lichter. De fulcrum zero carbon, vind ik veel mooier dan de bora
Ben zeer verbaasd over de ervaringen van wasbeer2006.
Ik heb in totaal nu vier setjes Fulcrum Zero gehad ( 4 wegens 2 in de kreukels door 2 aanrijdingen in de voorbije 4 jaar), en 2 fietsen.
Met de 2 'overlevers' steeds meer dan 15.000km, ondanks mijn gewicht (+/-85kg-) en weinig of geen omzien naar.
Ik vind ook dat ze zeer soepel en licht rijden.
Wat alu wielen voor velgremmen betreft zijn er voor mij geen betere.
Dirk
Ik heb in totaal nu vier setjes Fulcrum Zero gehad ( 4 wegens 2 in de kreukels door 2 aanrijdingen in de voorbije 4 jaar), en 2 fietsen.
Met de 2 'overlevers' steeds meer dan 15.000km, ondanks mijn gewicht (+/-85kg-) en weinig of geen omzien naar.
Ik vind ook dat ze zeer soepel en licht rijden.
Wat alu wielen voor velgremmen betreft zijn er voor mij geen betere.
Dirk
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Een setje wielen (of andere gelagerde delen) koop je niet voor de lagers hoop ik. Het enige wat een lager moet doen is zo lang mogelijk vrij ronddraaien, maar dat kunnen relatief goedkopere merklagers ook (SKF, NTN, FAG etc).
Eigenlijk alles wat je aan een lager aanpast komt de prijskwaliteit en/of levensduur niet ten goede. Ceramisch is leuk maar aangezien de balletjes harder zijn dan de houders maken deze groeven. Minder weerstand is ook leuk, maar betekent in de praktijk dunnere olie die vaker bijgevuld moet worden. Conische lagers zijn ook leuk bedacht, maar hebben weinig toepassing buiten het balhoofd.
Kortom, het is allemaal marketing praat.
Eigenlijk alles wat je aan een lager aanpast komt de prijskwaliteit en/of levensduur niet ten goede. Ceramisch is leuk maar aangezien de balletjes harder zijn dan de houders maken deze groeven. Minder weerstand is ook leuk, maar betekent in de praktijk dunnere olie die vaker bijgevuld moet worden. Conische lagers zijn ook leuk bedacht, maar hebben weinig toepassing buiten het balhoofd.
Kortom, het is allemaal marketing praat.
Van a tot z zelfverzonnen, maar niet erg , doe ik ook wel eens.
PS, een viedzwyllager kent vrijwel geen laterale belastingen.
PS2 , CULT, USB , keramisch of hoe die zooi ook wordt genoemd, allemaal 100% irrelevant en overbodige nonsens bij fietsonderdelen.
PS, een viedzwyllager kent vrijwel geen laterale belastingen.
PS2 , CULT, USB , keramisch of hoe die zooi ook wordt genoemd, allemaal 100% irrelevant en overbodige nonsens bij fietsonderdelen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb zero's gehad.
Alu velgen en Cult lagers.
Waren topwielen.
Van duurzaamheid weet ik niet zoveel omdat ik redelijk snel nieuwe spullen koop.
Zo heeft diegene die van mij iets overkoopt er mogelijk ook nog jaren plezier van als hij dat wil.
Alu velgen en Cult lagers.
Waren topwielen.
Van duurzaamheid weet ik niet zoveel omdat ik redelijk snel nieuwe spullen koop.
Zo heeft diegene die van mij iets overkoopt er mogelijk ook nog jaren plezier van als hij dat wil.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik doelde vooral op die angular contact bearings. Cup conus lagers van Campa/Shimano hebben zich inmiddels wel bewezen, maar door het onderhoud zou ik ze niet snel aanraden (maar ook niet laten staan).
Vrijwel niemand die ik ken laat z'n wielen (preventief) onderhouden. Allemaal gaan ze pas naar de FM als er een vreemd getik uit het wiel komt of hij niet zo soepel meer draait. Met industrielagers ben je dan zo geholpen.
Vrijwel niemand die ik ken laat z'n wielen (preventief) onderhouden. Allemaal gaan ze pas naar de FM als er een vreemd getik uit het wiel komt of hij niet zo soepel meer draait. Met industrielagers ben je dan zo geholpen.
Kheb er al honderden gezyn en open ze zo wijnich mochelykchrissiewizzie schreef: ↑03 jan 2020 17:54 Wat een bullshit Keez, maak nog maar eens een naafje open en kijk eens rustig.
Naven moeten draaien en verder boeien ze eigenlijk niet zo.....
Het zal een jaar of 4 geleden zijn dat ik een van m'n naven opende omdat de boddie niet helemaal lecker lyp.
Was verder nooit nodig....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig