Baby in de fietskar
Wij hadden een Burley, in het begin de maxicosi er in. Babyschaaltje ook goed gebruikt.
Beide kinderen zijn altijd met plezier mee gegaan. (en slapen er ook goed in)
De koppelingen standaard op de stadsfietsen en 9mm QR-as voor de race fiets(en)
Als kinderwagen hebben we hem maar zelden gebruikt.
Beide kinderen zijn altijd met plezier mee gegaan. (en slapen er ook goed in)
De koppelingen standaard op de stadsfietsen en 9mm QR-as voor de race fiets(en)
Als kinderwagen hebben we hem maar zelden gebruikt.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
https://www.bever.nl/p/thule-yepp-maxi- ... lsrc=aw.ds
Ik gebruik zoiets wel eens op mijn cx, als ik rustig beetje door veld ga en dochter van 4 meewilt. Ik klem hem dan in, waar de zadelpen in frame zit
Ik gebruik zoiets wel eens op mijn cx, als ik rustig beetje door veld ga en dochter van 4 meewilt. Ik klem hem dan in, waar de zadelpen in frame zit
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gaat niet op een EpicBospaadje schreef: ↑29 nov 2018 13:30 https://www.bever.nl/p/thule-yepp-maxi- ... lsrc=aw.ds
Ik gebruik zoiets wel eens op mijn cx, als ik rustig beetje door veld ga en dochter van 4 meewilt. Ik klem hem dan in, waar de zadelpen in frame zit

Dan heb je een atb met rechte staande buis nodig.
En op een carbon racer durf ik het niet echt, ook niet ter hoogte van de zadelpen.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Met zo een klem heb ik mijn alu cross frame gesloopt. Die was helemaal vervormd na een ritje
Ik heb ook een thule cx2 gehad. Echt een prima ding. De jongens zaten er hele dagen in. Als Mn vrouw moest werken op zaterdag reed ik er zo 150 km mee weg. Je hoorde ze niet. Toen ze 20 kg per stuk wogen ben ik er mee gestopt. Door het gewicht ging remmen niet meer.
Nu rijden ze zelf zo 60 km op de mtb 8 jaar. En de kleine meid nu 4 zit dan op de ADD aanhangfiets
Ik heb ook een thule cx2 gehad. Echt een prima ding. De jongens zaten er hele dagen in. Als Mn vrouw moest werken op zaterdag reed ik er zo 150 km mee weg. Je hoorde ze niet. Toen ze 20 kg per stuk wogen ben ik er mee gestopt. Door het gewicht ging remmen niet meer.
Nu rijden ze zelf zo 60 km op de mtb 8 jaar. En de kleine meid nu 4 zit dan op de ADD aanhangfiets
Leuk om al deze ervaringen te lezen! Laten we eerst maar eens voorzichtig beginnen en rustig speuren naar een kar. Ik heb nog even tijd... eind maart wordt de kleine pas geboren en eerst maar eens zien dat hij helemaal gezond is!
Even dit topic weer afstoffen...
Luuk is ondertussen geboren en we willen eigenlijk deze zomer al wel de eerste fietstochtjes maken. Speuren op marktplaats leert dat de meeste fietskarren voor 2 kinderen zijn, hebben we niet echt nodig, maar zit ook niet echt in de weg. Hier in de regio staat een Thule Chariot Cougar te koop. Dat is met vering en ziet er netjes uit. Als we daar dan zo'n babyschaal in leggen/hangen kunnen we volgens mij toch redelijk veilig op pad? Of zie ik iets over het hoofd?
Luuk is ondertussen geboren en we willen eigenlijk deze zomer al wel de eerste fietstochtjes maken. Speuren op marktplaats leert dat de meeste fietskarren voor 2 kinderen zijn, hebben we niet echt nodig, maar zit ook niet echt in de weg. Hier in de regio staat een Thule Chariot Cougar te koop. Dat is met vering en ziet er netjes uit. Als we daar dan zo'n babyschaal in leggen/hangen kunnen we volgens mij toch redelijk veilig op pad? Of zie ik iets over het hoofd?
Is het niet zo dat zo’n kleintje ontzettend kwetsbaar is in zo’n fietskar? Je kunt je kindje op geen enkele manier beschermen als het fout gaat. Genoeg horror scenario’s denkbaar. En dan zal het bij een ander altijd wel goed zijn gegaan. Maar dat is natuurlijk geen enkele garantie. Het fietsen is iets wat je vooral zelf graag wilt. Zo’n kleintje vraagt er niet om en het bied ook geen enkele meerwaarde in de ontwikkeling.
Er rijden zoveel randmongolen op de weg rond die als idioten langs je heen scheuren.. en dan mag je maar hopen dat niet een of andere gek zit te appen achter het stuur en recht op je af stuurt.
Ik heb drie kinderen en nog nooit een haar op mijn hoofd gehad die dit risico aanvaard zou hebben gevonden.
Er rijden zoveel randmongolen op de weg rond die als idioten langs je heen scheuren.. en dan mag je maar hopen dat niet een of andere gek zit te appen achter het stuur en recht op je af stuurt.
Ik heb drie kinderen en nog nooit een haar op mijn hoofd gehad die dit risico aanvaard zou hebben gevonden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vering is essentieel imho.buddo schreef: ↑30 mei 2019 11:30 Even dit topic weer afstoffen...
Luuk is ondertussen geboren en we willen eigenlijk deze zomer al wel de eerste fietstochtjes maken. Speuren op marktplaats leert dat de meeste fietskarren voor 2 kinderen zijn, hebben we niet echt nodig, maar zit ook niet echt in de weg. Hier in de regio staat een Thule Chariot Cougar te koop. Dat is met vering en ziet er netjes uit. Als we daar dan zo'n babyschaal in leggen/hangen kunnen we volgens mij toch redelijk veilig op pad? Of zie ik iets over het hoofd?
Het is bij ons altijd goed gegaan. Ik snap het betoog van RVV, maar die mongolen kun je ook op het zebrapad, voetpad, etc tegen komen. Wij hebben wel altijd de route goed uitgepuzzeld en de persoon die niet de kar trok reed op drukkere wegen altijd achter de kar voor extra zichtbaarheid.
Less is bore
Een kar voor 2 kan ook handig zijn als je er nog maar een hebt. Dan kun je zaken als een luiertas er naast kwijt. Of een grote doek als je naar het strand gaat of gaat picknicken.
En wie weet, komt er ook een tweede mini Buddo.
En wie weet, komt er ook een tweede mini Buddo.
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Ik heb ook drie kinderen en altijd een fietskar gebruikt, in het begin met babyschaal. Je kunt nooit voorkomen dat er een gek over de kar heenrijdt, maar dat kan even goed bij een kinderwagen. Je rijdt natuurlijk extra defensief. De constructie van een fietskar is wel zo, dat als het ding over de kop slaat het kind binnen de metalen constructie zit en niet het wegdek raakt, maar in de kar blijft hangen. Dat heb ik gelukkig niet meegemaakt trouwens.
Laatst gewijzigd door aloisvonesterhazy op 30 mei 2019 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik wel, door eigen schuld.
Een linkerbocht draait de kar een kortere binnenbocht dan bij een rechterbocht.
Niet goed opgelet bij een rotonde met vrijliggend fietspad. Ik reed de richting van de gele pijl. Waar hier in googlemaps een auto rijdt ligt een verhoogde afscheiding tussen fietspad en rijbaan. Ik nam teveel de binnenbocht, wiel pakt nog net de stoeprand mee en boel lag op zijn kant.
Er was alleen schrik, ze zat nog keurig in de 5-punts gordel. Al had ik het liever niet getest.....
Een linkerbocht draait de kar een kortere binnenbocht dan bij een rechterbocht.
Niet goed opgelet bij een rotonde met vrijliggend fietspad. Ik reed de richting van de gele pijl. Waar hier in googlemaps een auto rijdt ligt een verhoogde afscheiding tussen fietspad en rijbaan. Ik nam teveel de binnenbocht, wiel pakt nog net de stoeprand mee en boel lag op zijn kant.
Er was alleen schrik, ze zat nog keurig in de 5-punts gordel. Al had ik het liever niet getest.....
Less is bore
Hoeveel bescherming biedt een kinderwagen bij het wandelen? Of een kinderzitje op de stadsfiets als ze wat ouder zijn?
Je kunt nooit alle risico's uitsluiten maar gewoon op fietspaden in de provincie is het behoorlijk minimaal.
Ik ga eens kijken bij de Thule Chariot Cougar.