Pagina 2 van 3
Re: S-Works Venge 2018 of 2019
Geplaatst: 04 jan 2019 07:59
door 53x11
Wat is nu precies de reden dat TS zo bekritiseerd wordt? Zijn vraag is toch niet heel veel anders dan die van anderen in de fietsadvies categorie?
Persoonlijk vind ik de venge maar een lelijk apparaat en zou ik nooit een specialized kopen, want specialized is
evil, maar als ik dikke cash uit ging geven aan een fiets dan zou ik toch tenminste het topframe willen hebben. Daar ga je fietsend waarschijnlijk weinig van merken, maar je frame is toch (letterlijk) de basis van je fiets, de rest er omheen kun je tzt upgraden. Beetje principedingetje dus wellicht.
Steeds meer fabrikanten brengen hetzelfde type fietsframe uit in twee soorten carbon, waarbij het duurdere type lichter en soms stijver is dan de minder dure variant. Daar betaal je dan wel voor, en persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een goede deal ipv de hoofdprijs te betalen. Zo bouwde ik een weinig gebruikt 2e-hands Cannondale hi-mod (ipv mid-mod) frame op, kocht ik een Canyon SLX (ipv SL) MTB in de factory sale op black Friday en heb ik deze onlangs vervangen voor een ex demo Santa Cruz CC (ipv C). Allemaal de topframes uit de reeks en allemaal nog steeds stevige bedragen (wel steeds ruim onder jouw initiële budget), maar de korting op de adviesprijs was steeds 25 tot 40%
riquest schreef: ↑04 jan 2019 07:30
(...) Dit doet de FM voor je en heb je geen last van tijdens rijden. Als je bedoelt bij achteraf vervangen etc dan breng je hem toch gewoon naar de FM voor onderhoud....(...)
Een beetje fietsenliefhebber doet het onderhoud gewoon zelf. En dan zijn binnendoorkabels soms buitengewoon irritant. (alhoewel bij de genoemde 2 fietsen de kabelrouting wellicht niet zal verschillen)
Re: S-Works Venge 2018 of 2019
Geplaatst: 04 jan 2019 08:23
door Ernie C.
kiter schreef: ↑04 jan 2019 03:02
Jammer te lezen dat deze post is ontwikkeld tot een prijs kwestie net niet tot een rijeigenschap advies.
Zover ik nu gelezen heb, is het frame het zelfde tussen de S-Works Venga 2019 en de Specialist Venge Pro.
Alleen is de Specialist Venga Pro goedkoper afgemonteerd (Ultegra, DT Swiss, .....) welke te verkrijgen is voor
6999 euro.
Ja dat is inderdaad nog boven het eerder aangegeven budget, maar een budget kan aangepast worden
Aanpassen totde S-Works Venga is niet nodig, want ik hoef geen Dura Ace bijvoorbeeld.
Maar het gaat mij voornamelijk om het rijgedrag verschil en hoe het met het "cockpit" zit.
De bedoeling is inderdaad dat ik blijf doorfietsen met mijn huidige fiets, totdat ik andere fiets kan kopen. En daar is nog wel tijd voor, want de levertijd is momenteel een maand of 4-5....
Als het financieel toch niet mogelijk blijkt, naar welke fietsen zouden jullie mij dan adviseren om naar te kijken (aero, Ultegra Di2 Disc Hydr)
Ik dacht dat het ging om het vergelijk tussen het 2018 en 2019 model. Dat verschil is gigantisch. Voor 2019 is er namelijk een compleet nieuw frame gekomen. Stap je over van 2018 naar een 2019 model dan lijkt of je van een fiets van 1000 euro overstapt op een fiets van 10.000 euro. Vandaar ook dat ik de vorige generatie te duur vind.
Buiten de alternatieven die je zelf noemt zou ik de Bianchi Aria daar aan toe willen voegen. Qua design iets meer ingetogen dan de Venge van 2018 en S5 maar het is een prima frame en relatief vriendelijk geprijsd. De Canyon Aeroad mag ook niet ontbreken op dit lijstje.
Re: S-Works Venge 2018 of 2019
Geplaatst: 04 jan 2019 08:53
door kiter
Heren, dan u. wel.
Dit sluit meer aan bij mijn vragen.
Het gaat inderdaad om het verschil tussen 2018 en 2019.
En mbt de cockpit: het schijnt dat je die heel moeilijk kunt servicen dan het uitdagend is om je stuurhoogte te verstellen..
Je kunt het inderdaad door de FM laten doen, maar omdat dit complex is, zal de kosten (uurloon) ook hoog liggen...
Zo te lezen heeft Specialist toch een flinke stap gemaakt.
tap je over van 2018 naar een 2019 model dan lijkt of je van een fiets van 1000 euro overstapt op een fiets van 10.000 euro.
Nadeel van Canyon vind ik dat je totaal niets kunts aanpassen (stem lengte, stuur breedte, crank lengte,.....) Maar daar is natuurlijk ook de prijs naar....
Re: S-Works Venge 2018 of 2019
Geplaatst: 04 jan 2019 09:09
door Ernie C.
Stuurpen en stuurbreedte kan wel maar je moet eerste fiets bestellen en daarna je stuur opsturen (lekker efficiënt
). Je zit wel vast aan bepaalde combinaties omdat er niet heel veel keus is in Canyon aero cockpits.
Cranklengte weet ik niet maar moet je je crank op Marktplaats verkopen en een nieuwe halen dan bespaar je nog fors t.o.v. een Venge.
Je kun natuurlijk altijd kijken of je met een standaard afstelling uit de voeten kunt.
En ja, de vorige Venge was een soort lompe tt fiets met een krom stuur en een onhandige stuurpen. De huidige is een uitstekende allrounder met zeer goede aerodynamica.
Re: S-Works Venge 2018 of 2019
Geplaatst: 04 jan 2019 09:44
door IIlIIIlIIII
De Canyon Aeroad CF SL 8.0 voor €4.699,-
https://www.canyon.com/nl/road/aeroad/2 ... 0-di2.html
Veel fiets voor aantrekkelijke prijs. Als de wielen je niet liggen verkoop je ze en koop je met dat geld iets anders.
Re: S-Works Venge 2018 of 2019
Geplaatst: 04 jan 2019 17:56
door scottpch
Cervelo S3 disc 2019!
Alles wat je wil voor €4499,-, met Ultegra Di2 iets duurder....
Re: S-Works Venge 2018 of 2019
Geplaatst: 04 jan 2019 18:07
door nijkie
Sensa EVO disc custom met dura ace di2 Carbon hoepels en 3T cockpit dan heb je een hele gave strakke streetbike
.Staat alleen geen S-works-Cervelo op maar je benen moeten het doen tenslotte.
Re: S-Works Venge 2018 of 2019
Geplaatst: 04 jan 2019 18:45
door raven14
scottpch schreef: ↑04 jan 2019 17:56
Cervelo S3 disc 2019!
Alles wat je wil voor €4499,-, met Ultegra Di2 iets duurder....
Zou ook mijn keuze zijn voor 5k en disc, maar nog liever S3 met velgremmen
Re: S-Works Venge 2018 of 2019
Geplaatst: 04 jan 2019 19:19
door kiter
nijkie schreef: ↑04 jan 2019 18:07
Sensa EVO disc custom met dura ace di2 Carbon hoepels en 3T cockpit dan heb je een hele gave strakke streetbike
.Staat alleen geen S-works-Cervelo op maar je benen moeten het doen tenslotte.
Zag de Sensa Giulia Evo, maar ken het merk niet zo en jammer dat niet alle kabels zijn geintergeerd, zoals bij de Venge, S3 S5, .....
S3 staat inderdaad ook nog op mijn lijstje van "goedkopere" fietsen.
Ben wel venieuwd naar het verschil in rijeigenschappen tussen de S5 en S3
Re: S-Works Venge 2018 of 2019
Geplaatst: 05 jan 2019 08:17
door scottpch
Iets diepere en sportievere zit bij de S5 tov S3, veel mooiere looks van de S3 tov de S5(mijn optiek
).
Ik denk dat je het verschil in rijeigenschappen kunt verwaarlozen, de geometrie van de fietsen zijn nagenoeg hetzelfde, met name de hoeken.
Alleen de balhoofdbuis is iets korter en de bovenbuis een paar mm langer van de S5......
Re: S-Works Venge 2018 of 2019
Geplaatst: 05 jan 2019 12:52
door scottpch
Heb zelf al een S2 uit 2015 met velgremmen, maar ben serieus aan het kijken voor een S3 met schijfremmen...
De S5 vind ik kwa looks te veel richting tijdritfiets gaan.
Squeezer, waar haal jij die gewichten vandaan?
Mijn S2 weegt 1015gr (mt51) en is hetzelfde frame als de S3, alleen vork is anders maar niet lichter.
Door de schijfremmen hebben ze het frame lichter gemaakt, waardoor ze op ong. 1000gr uitkomen.
Re: S-Works Venge 2018 of 2019
Geplaatst: 05 jan 2019 14:04
door Jans
scottpch schreef: ↑05 jan 2019 12:52
Door de schijfremmen hebben ze het frame lichter gemaakt, waardoor ze op ong. 1000gr uitkomen.
Je bedoelt "voor" de schijfremmen?