IK had tot nu toe enkel een soort ass saver om de spray van m'n rug te houden.
Maar ik rij elke winter wat meer en ga toch voor spatbordjes gaan volgende keer. Fiets en benen blijven zo ook wat schoner.
Ik ga er ook niet echt offroad mee gaan.
Het achter spatbord zit op drie plaatsen vast. Het voorste spatbord is in twee delen.
SkS Raceblade
Ik heb afgelopen winter veel kilometers op de winterfiets gemaakt met deze spatbordjes, en ze zijn erg goed bevallen. De ervaring van Dwangarbeider deel ik niet, de spatbordjes zorgden er bij mij voor dat het meeste water al vroeg werd "gevangen" en afdroop middels de achterkant van het spatbord, waardoor remmen en onderste balhoofdlager niet extra smerig werden.
Het klopt wel dat de framebevestiging gaat schuren en dat dit lakbeschadiging oplevert, ik zou deze dan ook niet zo snel op mijn "goede" fiets monteren.
Omdat ik afgelopen winter eigenlijk nooit op mijn winterfiets heb gereden zonder de spatbordjes heb ik wel besloten om ze te vervangen voor de sks raceblade long. Eens kijken of die extra stukjes wat schelen en het geeft een wat fiets-vriendelijkere, maar permanentere, bevestiging.
Het klopt wel dat de framebevestiging gaat schuren en dat dit lakbeschadiging oplevert, ik zou deze dan ook niet zo snel op mijn "goede" fiets monteren.
Omdat ik afgelopen winter eigenlijk nooit op mijn winterfiets heb gereden zonder de spatbordjes heb ik wel besloten om ze te vervangen voor de sks raceblade long. Eens kijken of die extra stukjes wat schelen en het geeft een wat fiets-vriendelijkere, maar permanentere, bevestiging.