BRM 400 Amsterdam - Het Gewest Holland 20-4-2019 (Pasen)
Ik heb twee keer geslapen tijdens een 400 (één keer gepland, de route kwam toevallig na 180km langs mijn huis; één keer ongepland). Persoonlijk vind ik het altijd moeilijk om weer op gang te komen en omdat (bijna) niemand slaapt bij een 400 rij je de rest van het brevet ook alleen.
(Voor de rest lijkt dit me een leuk rondje, maar helaas geen tijd dat weekend.)
(Voor de rest lijkt dit me een leuk rondje, maar helaas geen tijd dat weekend.)
Thanks voor de info en het aanbod! Ik haal misschien wel een potje met cafeïne, dat is wel het overwegen waard ja. Eerst morgen maar eens een lange tocht maken en dan beslissen of 400 km te doen is.Lean schreef: ↑11 apr 2019 22:50 Zelf fiets ik altijd door in de nacht (mijn langste brevet is 600 geweest). Wanneer ik voel dat de vermoeidheid toeslaat gooi ik zelf een 200mg cafeïnepil (evenveel als ±600ml redbull) naar binnen. Vorige keer nog een paar anderen kunnen verblijden want had extra meegenomen. Kan er best eentje voor je meenemen en bij de start geven dan kan je altijd nog beslissen of je hem neemt (of een halve).
Volgens mij is het zeker geen vloeken in de kerk als je toch een overnachting in wilt plannen. De tijdslimiet is niet voor niets vrij ruim. Iedereen fietst hem op zijn eigen manier en het is geen wedstrijd. Al denk ik dat bij deze 400 met de start savonds wel in de minderheid bent en dat vrijwel iedereen de nacht door fietst wat deels ook de charme is denk ik zelf. Je kunt ook nog gewoon een slaapzak meenemen en een powernap doen in een bushokje of waar dan ook. Dat heb ik bij de 600 gezien maar wellicht kunnen anderen wat over hun ervaring daarmee vertellen.
Mijn nieuwe lampje is in ieder geval onderweg, Lezyne 1100xl. Mijn goede lamp was stuk dus heb het laatste stukje van de Oostvaardersplassen 300 met een 10eu lampje gereden. Geen ramp maar niet ideaal, zeker niet met deze 400 die vermoed ik een stuk minder verlicht zal zijn.
Ik schrijf me zo in.
Ik heb geen Garmin of iets soortgelijks. Heeft iemand een tip voor navigatie?Is het over te zetten in Google Maps?
En heeft iemand een tip voor koplamp?Die heb ik niet en lijkt me vrij handig in het donker.
https://www.futurumshop.nl/cateye-volt- ... wart.phtml
Is dit bijvoorbeeld goed?
Met een navigatie-app op je telefoon (komoot bv.) kun je prima de route volgen (het gpx-bestand van de website kun je importeren in komoot). Zorg wel voor een bevestigingspunt voor de telefoon op de fiets. Die lamp is waarschijnlijk ook wel ok. Maar voor zowel navigatie per telefoon als een lamp met interne accu is het sterk aan te raden om een grote powerbank mee te nemen, zowel je telefoon als je voorlamp zullen moeite hebben om het de hele nacht vol te houden!
Ik heb me gisteravond ingeschreven en het wordt voor mij ook de eerste keer.
Hoop dat ik in de nacht met een groepje mee kan rijden......
Vraag me wel af waar je een stempel kunt halen-heeft ieder benzinestation zo'n ding liggen ?
( ik heb geen zin om midden in de nacht op zoek te moeten naar een stempel. )
Hoop dat ik in de nacht met een groepje mee kan rijden......
Vraag me wel af waar je een stempel kunt halen-heeft ieder benzinestation zo'n ding liggen ?
( ik heb geen zin om midden in de nacht op zoek te moeten naar een stempel. )
Je hoeft niet per se een stempel te halen. Een bonnetje uit een pinautomaat of een krabbeltje van een serveerster is bijvoorbeeld ook goed. Als je maar een bewijs hebt dat je door die controleplaats bent geweest. En als je helemaal niets kan vinden neem je gewoon een foto, en laat je die aan de finish zien. Bij deze rit zit er bij de tweede en derde controle waarschijnlijk niet veel anders op.waterkip schreef: ↑16 apr 2019 18:29 Ik heb me gisteravond ingeschreven en het wordt voor mij ook de eerste keer.
Hoop dat ik in de nacht met een groepje mee kan rijden......
Vraag me wel af waar je een stempel kunt halen-heeft ieder benzinestation zo'n ding liggen ?
( ik heb geen zin om midden in de nacht op zoek te moeten naar een stempel. )
Ik heb me ook opgegeven. Spannend maar heel veel zin in. De voorpret is begonnen.
Nu ben ik een beetje aan het stoeien met de GPX-files. Ik kan 1 van de bestanden niet direct op m'n Mio 305 laden. De andere twee wel maar als ik ze dan laad om te gaan rijden toont het apparaat alleen het eerste deel (tot Enkhuizen bijvoorbeeld). Ik heb geen software om de bestanden te bewerken. Is er nog een andere optie behalve zelf natekenen?
Needless tot say: geen ervaring met dit soort GPX-files. Voornamelijk met zelf getekende routes.
Nu ben ik een beetje aan het stoeien met de GPX-files. Ik kan 1 van de bestanden niet direct op m'n Mio 305 laden. De andere twee wel maar als ik ze dan laad om te gaan rijden toont het apparaat alleen het eerste deel (tot Enkhuizen bijvoorbeeld). Ik heb geen software om de bestanden te bewerken. Is er nog een andere optie behalve zelf natekenen?
Needless tot say: geen ervaring met dit soort GPX-files. Voornamelijk met zelf getekende routes.
De bestanden, waarvan de naam eindigt op "500" of "CP", delen de track op in kleinere stukjes. De meeste GPS-en tonen dan alleen het eerste stuk. Als je de track in een stuk op het apparaat wilt hebben, dan ben je het bestand nodig waarvan de naam op "Full" eindigt. Dit is wel een erg groot bestand en ik vermoed dat jouw apparaat daar moeite heeft. Wat ik zelf vaak doe, is dat ik naar https://opoto.github.io/wtracks/ ga. Daar upload ik de track en onder tools kun je dan compress kiezen (15 meter werkt goed). Dan heb je een bestand dat klein genoeg zou moeten zijn.Lars. schreef: ↑17 apr 2019 08:58 Ik heb me ook opgegeven. Spannend maar heel veel zin in. De voorpret is begonnen.
Nu ben ik een beetje aan het stoeien met de GPX-files. Ik kan 1 van de bestanden niet direct op m'n Mio 305 laden. De andere twee wel maar als ik ze dan laad om te gaan rijden toont het apparaat alleen het eerste deel (tot Enkhuizen bijvoorbeeld). Ik heb geen software om de bestanden te bewerken. Is er nog een andere optie behalve zelf natekenen?
Needless tot say: geen ervaring met dit soort GPX-files. Voornamelijk met zelf getekende routes.
Dank! Daar ga ik vanavond even mee stoeien. Simpel alleen 'compress' kiezen gaat met deze route niet lukken als ik het zo zie. Dan wordt de route 30 km langer bij mij... Maar misschien lukt het op een andere manier via die website wel.