Wie kreeg op 9 juni jouw stem?
VVD, na in 2002, 2003 en 2006 D66 gestemd te hebben.
Deze 2 partijen zijn voor mij eigenlijk de enige twee serieuze opties. Bij mij is het altijd een kwestie van wegstrepen, wat vrij gemakkelijk gaat::D
SP: Veel en veel te links.
Groen Links: Symptathiek op niet-economische issues, maar voor de rest ook veel te links.
PvdA: Met Bos inhoudelijk wel redelijk te pruimen, nu weer veel te links. Daarnaast weten ze iedere keer de meest incapabele mensen op belangrijke posities neer te zetten.
Christenunie: Ik stem uit principe niet op een confessionele partij.
CDA: Zie boven, en daarnaast ben ik volledig uitgekeken op Balkenende.
PVV: Behoeft weinig uitleg, lijkt me. Fundamenteel mee oneens.
Qua coalitievoorkeur lijkt Paars me een van de weinige reeele opties. Zou ook wel goed zijn om links en rechts iets dichter bij elkaar te brengen en draagvlak te creeeren.
Deze 2 partijen zijn voor mij eigenlijk de enige twee serieuze opties. Bij mij is het altijd een kwestie van wegstrepen, wat vrij gemakkelijk gaat::D
SP: Veel en veel te links.
Groen Links: Symptathiek op niet-economische issues, maar voor de rest ook veel te links.
PvdA: Met Bos inhoudelijk wel redelijk te pruimen, nu weer veel te links. Daarnaast weten ze iedere keer de meest incapabele mensen op belangrijke posities neer te zetten.
Christenunie: Ik stem uit principe niet op een confessionele partij.
CDA: Zie boven, en daarnaast ben ik volledig uitgekeken op Balkenende.
PVV: Behoeft weinig uitleg, lijkt me. Fundamenteel mee oneens.
Qua coalitievoorkeur lijkt Paars me een van de weinige reeele opties. Zou ook wel goed zijn om links en rechts iets dichter bij elkaar te brengen en draagvlak te creeeren.
Het is inderdaad wel interessant om te zien wat forumleden stemmen. Niet vanwege de persoonlijke voorkeur van specifieke leden maar vanwege de doorsnee. Zo was ik enige tijd actief op een forum over de Tweede Wereldoorlog maar daar vertrok ik toen ik de discussies meer en meer extreemrechts vond worden. Zojuist nog eens gekeken en daar scoort de PVV 45% van de stemmen van forumleden en is daarmee veruit de grootste (VVD volgt als tweede met 9%, PvdA 3%, CDA géén stemmen). Terwijl je juist van leden op zo'n forum enig historisch besef zou verwachten maar (daar komt mijn "Godwin" ) je hoort daar zelfs openlijk zeggen dat de joden onschuldig waren terwijl de "Marokkanen het er zelf naar gemaakt hebben". Gelukkig bespeur ik die tendens (vooralsnog) niet onder fietsers, ondanks een discussie op het FIETS forum ergens vorig jaar over religies (n.a.v. de zondagsrust in Zeeland) waarbij toch wel wat xenofobe onderbuikgevoelens naar boven kwamen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
[quote="EM"]Wat mij betreft hoort politiek niet thuis op een fietsforum.[/quote]
Dat ben ik in principe wel met je eens - sterker nog, ik heb ooit eens dezelfde opmerking gemaakt n.a.v. een PvdD avatar van een zeker forum-lid - maar in dit geval is er wel degelijk een link met fiets/fiets-forummers. Stemmen zij anders dan de doorsnee populatie? Zie ook de opmerking van Timo.
Dat ben ik in principe wel met je eens - sterker nog, ik heb ooit eens dezelfde opmerking gemaakt n.a.v. een PvdD avatar van een zeker forum-lid - maar in dit geval is er wel degelijk een link met fiets/fiets-forummers. Stemmen zij anders dan de doorsnee populatie? Zie ook de opmerking van Timo.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Fietsen betekent natuurlijk vrijheid. Je zou dan dus verwachten dat fietsers liberaler zijn dan de meeste andere mensen en dat lijkt te kloppen (VVD, D66 en GL zijn de meest liberale partijen van Nederland).
Wat er morgen werkelijk gestemd wordt is overigens van geen enkel belang, het gaat om wat er geteld wordt en aangezien ik morgen help met tellen ...
Wat er morgen werkelijk gestemd wordt is overigens van geen enkel belang, het gaat om wat er geteld wordt en aangezien ik morgen help met tellen ...
VVD vindt dat Rutte zich op dit moment na een aanloopperiode meer als leider opwerpt dan als afkraker. Hij opbouwend kritisch en kan het naar mijn mening goed verwoorden wat hij wil met Nederland.
Paars zou kunnen maar vermoed dat de PvdA dan veel water bij de wij moet doen en denk dat dat niet wenselijk is.
CDA moet een nieuwe leider zoeken en dan een coalitie vormen met een nieuwe leider?? Wordt moeilijk denk ik
Ik ben benieuwd wat het wordt, morgenavond weten we het
Paars zou kunnen maar vermoed dat de PvdA dan veel water bij de wij moet doen en denk dat dat niet wenselijk is.
CDA moet een nieuwe leider zoeken en dan een coalitie vormen met een nieuwe leider?? Wordt moeilijk denk ik
Ik ben benieuwd wat het wordt, morgenavond weten we het
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
[quote=""Timo 2.0""]Een zelf verklaarde anarchist die helpt met stemmen tellen. Is dat hypocriet of is daar een ander woord voor?[/quote]
Opportunistisch misschien.
Geteld worden ze toch en ik krijg er wat centjes voor. Bovendien lijkt het me ook nog leuk om een keer mee te maken.
Dingen die ik niet begrijp fascineren me. Ik begrijp niet wat mensen zo leuk vinden aan democratie en dus lijkt het me prachtig het eens van dichtbij te bekijken.
Opportunistisch misschien.
Geteld worden ze toch en ik krijg er wat centjes voor. Bovendien lijkt het me ook nog leuk om een keer mee te maken.
Dingen die ik niet begrijp fascineren me. Ik begrijp niet wat mensen zo leuk vinden aan democratie en dus lijkt het me prachtig het eens van dichtbij te bekijken.
[quote="FWR"]Ben eigenlijk anarchist en de VVD zit daar nou eenmaal het dichtst bij.[/quote]
Een partij die veel geld in politie en defensie stopt?!
Ik hoop eerlijk gezegd dat als de VVD de grootste wordt, ze een andere persoon als premierskandidaat naar voren schuiven. Ik denk dat Rutte beter tot zijn recht komt in de TK, dan als premier. Mevrouw Kroes bijvoorbeeld.
En wat betreft politiek op een fietsforum: zolang het een topic betreft, en het niet in andere topics terugkomt...
Een partij die veel geld in politie en defensie stopt?!
Ik hoop eerlijk gezegd dat als de VVD de grootste wordt, ze een andere persoon als premierskandidaat naar voren schuiven. Ik denk dat Rutte beter tot zijn recht komt in de TK, dan als premier. Mevrouw Kroes bijvoorbeeld.
En wat betreft politiek op een fietsforum: zolang het een topic betreft, en het niet in andere topics terugkomt...
@sospiro: Waarom ben je het dan zo oneens met de meeste partijen? De meeste partijen hebben vooral heel veel redelijke standpunten volgens mij.