Tweede helft juni gaan mijn vrouw en ik 2 weken naar Frankrijk, waarbij ik 2x 2 grote cols wil beklimmen. Mijn vrouw rijd dan met de auto telkens een stuk vooruit en maakt foto’s als ik voorbij kom harken
. Samen lunchen op de top en weer door. Misschien doe ik er beide weken nog een ritje bij en de overige dagen vullen we samen in … of doen niets.
We gaan de eerste week naar Bédoin zodat ik de
Ventoux van m’n bucketlist kan strepen.
Ik wil in ieder geval de klim vanuit Bédoin doen. Waarschijnlijk combineer ik dit met de afdaling via Sault en de mooie route langs Les Gorges du Nesque.
Ook de klim vanuit Malaucène wil ik afvinken. (rondje Bédoin, Malaucène, Ventoux, Bédoin).
De Cinglé du Mont Ventoux is mij net te hoog/ver.
Als reserve heb ik een rondje Bédoin, Le Barroux, Suzette, Malaucene, Bédoin uitgestippeld (44,8 km / 986 hm).
De tweede week is onze standplaats Les Avanchers-Valmorel. Hoofddoel hier is
Col de la Madeleine. Klim vanuit La Chambre over de Madeleine, afdalen en nog een stuk klimmen naar ons huisje.
Als tweede rit heb ik een rondje vanuit La Chambre over
Col du Glandon en afdalen via Col de Croix de Fer naar Saint-Jean-de Maurienne.
De Lacets de Montvernier zou ik ook graag meepakken, maar in combinatie met beide voorgaande cols wordt mij dat net te veel. Ik heb wel een rondje Lacets de Montvernier en Col du Mollard uitgestippeld als reserve rit, maar daar komt dan 2x 1,5 uur met de auto bij. Dan doe ik liever een rit vanaf het huisje: Afdalen naar het dal (evt. met klim naar Grand Naves) en via andere weg weer terug naar het huisje.
Nog een maandje. Heb er zin an