Wanneer ketting/casette vervangen (foto)?
-
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 28 sep 2016 11:47
Ernie! ok!
Dus in geval van een versleten voorblad, stel jij voor een splinternieuwe ketting te vervangen. Vreemde redenering.
Vorsprung durch Pedantik
Dus in geval van een versleten voorblad, stel jij voor een splinternieuwe ketting te vervangen. Vreemde redenering.
[/quote]
Walter heeft gelijk, dan is de ketting versleten.
Iets meer gefundeerd argumenteren....: het voorblad slijt door de toppen af te slijten tot puntjes. Dat de binnendiameter van een voorblad verkleint het ik nog niet gehoord.
Maar ik wil het wel eens zien....
Walter
-
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 28 sep 2016 11:47
Hmmmm hoe bepaal ik welke ketting en casette ik had.. Canyon had niet lekker de specificaties erbij vermeld.. Ultegra afgewerkt iig...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Cijfertjes op de casette..als er bv 28 op staat is de kans zeer groot dat het een 28 kransje betreft . Op je foto zie je de cijfertjes gewoon staan. Op de sluitring zie ik Ultegra staan , er staat op de kransjes 11S ( lijkt me 11-speed). De casette is dus Shimano Ultegra 11-32..hoe moeilijk kan het zijn.sjoerdkoolen schreef: ↑19 jun 2019 20:36 Hmmmm hoe bepaal ik welke ketting en casette ik had.. Canyon had niet lekker de specificaties erbij vermeld.. Ultegra afgewerkt iig...
Nou ja zeg, niet iedereen is zo slim als jij.Arno357 schreef: ↑20 jun 2019 14:47Cijfertjes op de casette..als er bv 28 op staat is de kans zeer groot dat het een 28 kransje betreft . Op je foto zie je de cijfertjes gewoon staan. Op de sluitring zie ik Ultegra staan , er staat op de kransjes 11S ( lijkt me 11-speed). De casette is dus Shimano Ultegra 11-32..hoe moeilijk kan het zijn.sjoerdkoolen schreef: ↑19 jun 2019 20:36 Hmmmm hoe bepaal ik welke ketting en casette ik had.. Canyon had niet lekker de specificaties erbij vermeld.. Ultegra afgewerkt iig...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat is wat te makkelijk. Paar braampjes kan gebeuren. Slijtage van een cassette (tenzij helemaal op) is moeilijk op een foto te zien. Ik vind de cassette er nog goed uitzien. Gewoon proberen met een nieuwe ketting is de beste test. Zoals al benoemd indien versleten schiet de nieuwe ketting door. En anders kun je de cassette nog prima gebruiken.
De ketting optillen van het voorblad is een aardige truck om indicatief slijtage te constateren maar dan moet je wel wat ervaring hebben. De topic starter heeft die niet dus dan wordt het erg moeilijk om te constateren of het nu 2,5, 3 of 4 mm is die je de ketting op kan tillen.
Ik heb geprobeerd om het niet kwetsend uit te leggen .. Anders wordt mijn bericht verwijderd denk ik .Orlok schreef: ↑22 jun 2019 18:44Nou ja zeg, niet iedereen is zo slim als jij.Arno357 schreef: ↑20 jun 2019 14:47Cijfertjes op de casette..als er bv 28 op staat is de kans zeer groot dat het een 28 kransje betreft . Op je foto zie je de cijfertjes gewoon staan. Op de sluitring zie ik Ultegra staan , er staat op de kransjes 11S ( lijkt me 11-speed). De casette is dus Shimano Ultegra 11-32..hoe moeilijk kan het zijn.sjoerdkoolen schreef: ↑19 jun 2019 20:36 Hmmmm hoe bepaal ik welke ketting en casette ik had.. Canyon had niet lekker de specificaties erbij vermeld.. Ultegra afgewerkt iig...