Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
Pollekes
- Forum-lid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 13 okt 2014 20:30
Pollekes
07 jun 2019 23:04
Nee_Nee schreef: ↑07 jun 2019 20:39
Daar wil ik meer van weten, want ik moet steeds een kwartiertje klooien als ik van wielset wissel. Het past wel, maar de remmen lopen altijd een beetje aan als ik wissel.
Gewoon 1 of meerdere van die ringen plaatsen tot het goed is? Zo simpel?
Inderdaad, zo simpel is het.
-
deoudegek
- Forum-lid
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 12 jun 2013 12:35
deoudegek
07 jun 2019 23:12
Remblokjes eruit, wielen plaatsen en kijken welke schijf het meest naar buiten staat. Remklauw hierop afstellen. Dan met shims schijf van het andere wiel in het midden van de klauw stellen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
08 jun 2019 12:08
ophetkantje schreef: ↑07 jun 2019 12:06
Zelfs met twee exact dezelfde wielsets qua naaf een schijf de ervaring dat je de calipers altijd moet stellen na het wisselen van de wielset. (enige verschil in de sets is dat er andere banden op liggen).
Heb ik ook het scheelt altijd wel iets.
met 6 bolt is dat weer handiger kan je uitshimmen.
Maar meestel werkt het goed met terugduwen en paar keer de rem inknijpen.
Er zit in alle onderdelen wel wat marge, dus de kans is groter dat het net niet gaat dan net wel.