Ik kom van de andere kant, dus kan niet gigantisch veel helpen, maar Noordstation is geen toffe fietsomgeving. Het is doenbaar, dus laat je zeker niet tegenhouden.bartdr schreef: ↑18 jun 2019 21:13Vlakbij Brussel noord station, enig idee of dat dan een groot probleem is?aloisvonesterhazy schreef: ↑18 jun 2019 16:37 Het stuk tussen Leuven en Brussel is inderdaad een prima fietssnelweg; interessanter is waar het werk in Brussel zich bevindt. Als je de hele stad nog door moet met alle kasseien en tramrails zou ik bv. een dikkere maat banden nemen (en dat beïnvloedt ook de fietskeuze) dan wanneer je helemaal in het oosten werkt. Ik neem overigens aan dat het werk in Brussel is en niet andersom.
Als de fiets enkel voor woon-werk is, ga dan zeker voor goedkoop maar deftig materiaal. Altijd leuker voor de portefeuille om goedkoper gerief te vervangen dan duur gerief. Zeker als je in een drukke fietsparking staat, andere mensen kijken niet om naar je nieuwe fiets...
Heb je een bewaakte fietsparking? Douche op het werk?
Ik doe 2/3x in de week de tocht naar Brussel (enkel 30 km) en dat is twee jaar gelukt met een gewone koersfiets. Toen deze daar té hard van begon af te zien, toch maar gegaan voor zo'n gravelbike. Of wat de marketing het nu ook noemt :p Spatborden, bredere banden en bagagedrager hebben de rit véél aangenamer gemaakt. Ik kan nu eigenlijk het hele jaar doorfietsen terwijl ik vroeger bij extreem weer sneller de trein nam.
Moest ik nu opnieuw voor dezelfde keuze staan, ik zou voor die gravelfiets van decathlon gaan. Die kost 1k ofzo dus op een half jaar heb je hem "afbetaald"