Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ik zoek puberproef fietsverlichting

bartg
Forum-lid

bartg 02 aug 2019 16:26

Zeker geen hopen geld aan uitgeven, want kapot gaat het toch en in het slechtste geval wordt heel de fiets gestolen - al dan niet omdat ze vergeten zijn hem op slot te zetten.
Overigens heb ik zelf nooit gevonden wat jij zoekt. De minst slechte oplossing was nog bij m'n jongste zoon : verlichting op batterijen die hij er bij thuiskomst afhaalde. Of dat hij ze aanzette als het nodig was, daar had ik echter zo'n beetje het raden naar.
Het probleem heeft zichzelf - bij alle drie ! - wel opgelost toen ze een rijbewijs hadden en zelf ondervonden hoe slecht zichtbaar sommige fietser wel niet zijn ...
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral

JoostBeers
Forum-lid

JoostBeers 03 aug 2019 22:25

Hi,

Zelf heb ik deze inductielampjes: Reelight verlichtingsset SL150 Steady Light
(Alle Swapfietsen rijden hier ook mee rond, met zo'n blauw voorwiel)

Je schroeft een magneetje in de spaken van het voor en achterwiel en de lampjes zelf schroef je onder de moer die de as vasthoudt voor en achter.
De magneet vliegt langs het lampje, wekt een stroompje op en de twee ledjes in de lamp gaan branden.

Zo heb je altijd licht en zolang je niet met de fiets gaat smijten, zijn de lampjes ook niet stuk te krijgen.

Enige is, deze lampjes zijn goed voor de zichtbaarheid, maar geven maar weinig licht en gaan daardoor niet de weg voor je verlichten zodat je kan zien 'waar je naar toe rijdt', dus misschien af te raden als je over onverlichte dijkjes, donkere bospaden moet 's nachts.

Mocht je voor deze set lampjes gaan, doe dan wel de 'steady light', anders koop je een knipperlichtje en dat maakt het 1 lastiger voor tegenliggers om de afstand in te schatten en 2 volgens mij je ook geen knipperlichten van de wet.

Succes!

walter-
Forum-lid HC

walter- 04 aug 2019 00:40

Bio schreef: 01 aug 2019 16:47
rudi assauer schreef: 01 aug 2019 16:16 Son naafdynamo met Edulux lamp is wat je zoekt.
Ziet er goed uit en luxe, maar we hebben (nog ) geen naafdynamos op de fietsen, helaas.
Maar vertel gewoon eens welke fietsen in huis je hebt; dat kan iemand wel vertellen wat een degelijk wiel is met een naafdynamo en een degelijk licht dat niet de helft van de prijs is van een gemiddelde puberfiets...

Walter

Dennis1987
Forum-lid

Dennis1987 04 aug 2019 14:18

Bontrager ion200 voorlampje & Bontrager Flare R achterlicht.

1x zelf kopen en afspreken dat als ze ze verliezen(vergeten af te halen en zijn gestolen) dat ze van hun zakgeld/bijbaantje zelf nieuwe kopen. Dat zal ze leren :D

Zijn top lampjes. Accu oplaadbaar. Binnen een uur zijn ze volledig opgeladen gaan lang mee en ze zijn bestand tegen elke stortbui .
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 05 aug 2019 13:10

Jij hebt geen pubers in huis, dat is duidelijk.

Opladen wordt 100% zeker elke keer 'vergeten', ze zouden nog zo in hun pyjama naar school gaan :roll: (waar dat hoofd altijd zit, ik heb geen idee :mrgreen: )
Afbeelding

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 05 aug 2019 13:57

Ik heb ze zelf op de racer om gezien te worden. Lampen zijn niet geschikt om te zien, zeer diefstalgevoelig en bovendien € 100 voor 1 setje (misschien wel meer pubers) een hele hoop geld. Het opladen is al genoemd.

Plaats reactie