Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Trek Domane 2020

Maartenvdv123
Forum-lid

Maartenvdv123 05 aug 2019 16:36

Ernie C. schreef: 05 aug 2019 16:15
wouterj schreef: 05 aug 2019 15:31 Bij de gemiddelde fietser die ik tegenkom zou een comfortabeler geometrie geen verschil geven in houding, hooguit in het aantal spacers. Ik zou zelf ook meer comfort zoeken in een woon-werk verkeer fiets dan in een fiets waarmee je met een omweg van thuis naar thuis fietst. Zelfde dat ik op een gemiddelde zondag de kasseistroken opzoek, en op weg naar mijn werk deze liever zou vermijden. Toch een andere bereidheid om af te zien.
Los daarvan; welke wielen/banden je onder je Domane steekt mag je natuurlijk zelf kiezen. Vind je de 32 inderdaad te traag, koop je toch lekker 23mm bandjes? Des noods 2 wielsets, kun je alles doen wat je wil.
Ik zou dan weer liever meer comfort hebben op de langere rit. Zoals ik het begrijp gaat het om een fiets om beide mee te doen. Dan zou ik niet teveel concessies willen doen aan het racefiets gevoel. Zou het gaan om een fiets voor erbij dan zou een Domane imho weer teveel van hetzelfde zijn. Dan zou ik weer voor een crosser of gravelracer gaan.
Het gaat inderdaad om beide. Ik zou dan de wielen van mijn huidige versleten racer (maar wel met nieuwe wielen van vorig jaar) gebruiken voor mijn zondagsritten 25mm en de 32mm gebruiken voor ww-verkeer.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 05 aug 2019 17:27

Dat lijkt een goed idee, in de praktijk werkt het snel op de zenuwen om elke week 2 keer die wielen te vervangen (ook al duurt het maar 2 minuten)

En het wordt nog erger indien steeds de remblokken opnieuw afgesteld moeten worden (bij schijfremmen is de speling maar erg klein) en eventueel de derailleur ook (meestal niet)
Afbeelding

hayes

hayes 05 aug 2019 18:53

Ik gebruik m'n croseer voor woon-werk (32mm bandjes) en weekendritjes met de racefiets (28mm bandjes).
Ik wissel ze soms wel.

Moeilijk om te zeggen of je veel snelheid verliest. M'n crosser heeft een meer rechtop positie, is zwaarder én heeft dus dikkere banden. Ik denk dat ik gemiddeld 1 à2 km/h trager rij.

Plaats reactie