Pagina 2 van 3
Re: Endurance racefiets
Geplaatst: 20 sep 2019 20:20
door Verbasterd
Dat klinkt heel goed
. Kijken ze ook of ik bijv. mogelijk naar een 9cm stuurpen kan / moet? Of is dat iets wat ik echt zelf moet bekijken/doen?
Re: Endurance racefiets
Geplaatst: 20 sep 2019 20:49
door Lcsmet
Verbasterd schreef: ↑20 sep 2019 20:20
Dat klinkt heel goed
. Kijken ze ook of ik bijv. mogelijk naar een 9cm stuurpen kan / moet? Of is dat iets wat ik echt zelf moet bekijken/doen?
Andere stuurpen en zelfs zadel is mogelijk.
Als je niet van plan bent om er het hooggebergte mee in te gaan kan je ook een andere, lees met minder grote stappen, cassette laten plaatsen.
Re: Endurance racefiets
Geplaatst: 20 sep 2019 21:26
door Verbasterd
Top, zadel zal inderdaad een ander moeten zijn.
En ik heb nu een compact 50/34 en 28/11 waar ik prima in NL, maar onlangs ook Ardennen mee rond kom.
Echt bergverzet zal ik dan wel aanschaffen als ik de Alpen in ga.
Zit hem bij mij vooral ook in de vertaling van het fittingrapport naar een juist model en afstelling. Dat de basis goed is, en ik zelf thuis met een halve cm hier en daar kan spelen. Dus fijn als ze daar ook mee kunnen helpen.
Re: Endurance racefiets
Geplaatst: 20 sep 2019 23:11
door Ernie C.
Let wel op dat het gemonteerde stuur van de Trek een reach heeft van 93mm. De bikefit gaat uit van een meer standaard reach van 75 a 80mm. Er zal dus ook een ander stuur op moeten.
Re: Endurance racefiets
Geplaatst: 20 sep 2019 23:19
door Marcostop
En de Specialized Roubaix? Misschien kun je het oude model nog ergens voor veel minder krijgen. Roubaix en Domane zijn de twee meest echte endurance fietsen met de hoogste stacks, de rest zijn toch eerder luie racers.
Re: Endurance racefiets
Geplaatst: 20 sep 2019 23:41
door Verbasterd
@ernie c. Dank! Dan zou het een stuur van een model 52 moeten worden (Size: 52
Bontrager Elite IsoZone VR-SF, lichtmetaal, 31,8 mm, interne kabelgeleiding, 75 mm reach, 128 mm drop, 40 cm breedte) op een model 54 fiets.
Zou ik er dan zijn?
@Marcostop. Aan gedacht inderdaad, ook erg leuk! Maar dan zou het idd een oud model (2016/17) worden aangezien ik niet helemaal zin heb in het onderhoud van de innovatieve vering.
Re: Endurance racefiets
Geplaatst: 21 sep 2019 00:05
door Verbasterd
Na nog wat meer onderzoek, begin ik toch te twijfelen over het gewicht van de Domane SL. Ben niet echt een lichte fiets gewend door mijn huidige Bianchi (ik lees 9kg), maar gezien het budget zou je een lichte fiets moeten kunnen verwachten. Eerder rond de 7,5/8 en niet 8,5kg. Hoe zien jullie dit?
Re: Endurance racefiets
Geplaatst: 21 sep 2019 00:15
door Marcostop
@verbasterd
Welk onderhoud? Ik rij zelf op een Roubaix 2019, voorlaatste model. De vering is compleet onderhoudsvrij. Zou echt niet kunnen verzinnen wat daar aan te onderhouden valt aangezien het een gesloten cilinder is waar geen vuil naar binnen kan en vrij robuste onderdelen bevat. En fietst echt heerlijk! Als je een hoge stack zoekt zijn de Roubaix en Domane DE fietsen om naar te kijken.
Re: Endurance racefiets
Geplaatst: 21 sep 2019 00:24
door Marcostop
Verbasterd schreef: ↑21 sep 2019 00:05
Na nog wat meer onderzoek, begin ik toch te twijfelen over het gewicht van de Domane SL. Ben niet echt een lichte fiets gewend door mijn huidige Bianchi (ik lees 9kg), maar gezien het budget zou je een lichte fiets moeten kunnen verwachten. Eerder rond de 7,5/8 en niet 8,5kg. Hoe zien jullie dit?
Als je geen wedstrijden rijd is gewicht een zwaar overschatte specificatie. Je ziet ze wel rijden, de ultra lichte fietsjes van 7000 euro met een berijder met 3 kilo teveel aan buik.
Zit je toch weer op 10 kilo.
Re: Endurance racefiets
Geplaatst: 21 sep 2019 00:34
door Verbasterd
@marcostop: Je hebt gelijk, onderhoud zit hem vooral in de 2020 versie met Futureshock 2.0: " Future Shock 2.0 will need servicing. Specialized recommends a 500-hour service interval." (
Bron)
Dan zou de 2019 versie inderdaad ook goed moeten uitpakken.
En ook helemaal eens wat betreft het gewicht, maar wil elke steen omkeren voordat ik een keuze maak voor dit geld
Re: Endurance racefiets
Geplaatst: 21 sep 2019 08:20
door Marcostop
Verbasterd schreef: ↑21 sep 2019 00:34
@marcostop: Je hebt gelijk, onderhoud zit hem vooral in de 2020 versie met Futureshock 2.0: " Future Shock 2.0 will need servicing. Specialized recommends a 500-hour service interval." (
Bron)
Dan zou de 2019 versie inderdaad ook goed moeten uitpakken.
En ook helemaal eens wat betreft het gewicht, maar wil elke steen omkeren voordat ik een keuze maak voor dit geld
Op de 2020 versie zit de hydraulische 2.0 alleen op de topmodellen. Zou ik nooit doen, veel de tricky die olie. Alle andere modellen hebben de Futureshock 1.5 wat gewoon een nieuwe versie van de 1.0 is, met een springveer.
Re: Endurance racefiets
Geplaatst: 21 sep 2019 09:21
door Verbasterd
@marcostop is dat niet vervelend als je op de pedalen gaat staan, bijv in de bergen?