Zal een beetje van de persoon afhangen, denk ik. Er zijn mensen die eerste goedkoop beginnen, om te kijken of het wat is en daarna verder ontwikkelen.rob74 schreef: ↑29 okt 2019 07:36 Wat ik me nu af zit te vragen is, of je door zo'n fiets dadwerkelijk door het wielervirus gegrepen kan worden.
Stel dat je als nieuwsgierige aangetrokken wordt door deze aanbieding. Je koopt dat ding plus nog wat van die lidl kwaliteit fietskleding erbij. Zou je dan na een jaar of zo beter en mooier spul willen gaan kopen? Gegrepen door het wielervirus. Of zou je compleet afgehaakt zijn omdat het een goedkope shitty kwaliteit wielrenfiets was en dito kleding?
Er zijn ook mensen, die direct het duurste van het duurste kopen, en na 2 maanden ligt het stof te vergaren.
Daarbij wordt al gauw lachwekkend gedaan over goedkopere merken en worden zwaar overprijsde artikelen van plots opkomende hippe merken helemaal gehyped.
Las onlangs, ik dacht in magazine Juist van Elsevier, een artikel over musthaves om te kunnen beginnen met fietsen . Allemaal spullen waar je als beginnend fietser niet zonder kon. Als ik die prijzen zag...... was ik nooit aan fietsen begonnen.
Ik fiets nu al een groot aantal jaren ca. 9000 km per jaar, en heb ik totaal nog niet zoveel uitgegeven als wat daar vermeld stond als must have "starterset".