Harmen2 schreef:rsvfrank schreef:Ik had ook iedere keer pijn in mijn nek en tussen de schouderbladen.
Nu heb ik ipv een 110 ,een 100mm stuurpen gemonteerd en mijn zadel 10 mm ,naar voren gezet .
vanmiddag een rondje van +/- 3 uur gefietst en ziedaar geen pijn meer in de nek.
Opvallend was dat ik ook geen last meer had van slapende tenen ,misschien dat e.a . toch met elkaar te maken heeft...
Kan je uitleggen wat dan lichamelijk het verschil maakt dat je er geen last meer van hebt? ben ik erg benieuwd naar.
Tja , moelijk te zeggen, maar ik zit nu wat meer ontspannen op de fiets, armen zijn ietsjes meer gebogen als ik met de handen bovenop de remgrepen rijdt.
Ik merkt dat ik mijn handen altijd een centimeter achter de remgrepen had en nu steun ik wat meer op de remgreep,als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik denk dat dat wat druk van de schouders afhaald.
Het met opgetrokken schouders rijden is ook of mede hierdoor minder, waardoor de zit natuurlijker aanvoelt en ik niet bewust meer bezig ben om m'n schouders te ontspannen.
Dit zijn mijn bevindingen na 1 ritje van ongeveer 3 uur ,ik ben niet heel fanatiek ,maar dit probeersel lijkt bij geholpen te hebben.