BRM 200 Bergen op zoom – Luctor et Emergo 16-11-2019
Controles hebben een openings- en sluitingstijd, gebaseerd op de minimum- én maximumsnelheden die gelden voor brevetten.
Vorsprung durch Pedantik
1e controle vandaag paar minuten na 'opening'
Geen geheime controle trouwens.
Prima weertje, weinig wind en droge wegen.
Alleen jammer van valpartijtje in de bossen langs de kust.
Persoon voor me dook de berm in corrigeerde, voor dat ik het wist lag ik op de grond en persoon achter mij kwam nog even bovenop mij liggen.
Gelukkig alleen gat in broek/mooie schaafwond.
Geen geheime controle trouwens.
Prima weertje, weinig wind en droge wegen.
Alleen jammer van valpartijtje in de bossen langs de kust.
Persoon voor me dook de berm in corrigeerde, voor dat ik het wist lag ik op de grond en persoon achter mij kwam nog even bovenop mij liggen.
Gelukkig alleen gat in broek/mooie schaafwond.
Wat is die maximumsnelheid dan? Zoiets ben ik in de regelementen nog nooit tegengekomen volgens mij (maar ik zal er wel overheen kijken). Ik dacht altijd dat je je alleen aan de openingstijd van een controle te houden had, wat bij een geheim dus een beetje lastig is.
ACP Reglement, artikel 10 schreef:Les délais impartis pour effectuer chaque brevet sont fonction de la distance : 13h30 (200km), 20h (300km), 27h (400km), 40h (600km) et 75h (1000km).
Le passage dans chaque contrôle devra s'effectuer entre une heure "d'ouverture" et une heure "de fermeture" mentionnées sur la carte de route et calculées ainsi :
Ouverture: 34 km/h (km 1 à 200); 32 km/h (km 201 à 400); 30 km/h (km 401 à 600); 28 km/h (km 601 à 1000); arrondi commercial à la minute.
Fermeture: 1 heure + 20 km/h (km 1 à 60); 15 km/h (km 61 à 600); 11,428 km/h (km 601 à 1000); arrondi commercial à la minute.
Vorsprung durch Pedantik
In vergelijking met vorig jaar, betere route (de Zak van Zuid-Beveland is een leuk stukje Zeeland) en beter weer (praktisch geen wind en droge wegen). De stops tot een minimum beperkt: alleen in Vlissingen een omelet met kaas naar binnengewerkt, voor de rest doorgefietst en voor donker binnen. Bij aankomst nog een lift naar Zwolle kunnen regelen, waardoor de terugreis naar Groningen "slechts" 3 uur duurde. Kortom, een geslaagde dag.