Defecte Ultegra Crank
-
- Forum-lid
Twee jaar geleden is mij precies hetzelfde overkomen. Dat was een crank vd 6800 groep. Gebeurde na 15000km. Ik denk dat die dingen niet helemaal lekker verlijmd zijn. Heb overigens via Hopmans zonder problemen (en zonder bon, die was ik kwijt) een nieuwe gekregen.
Ik rijd inmiddels met een R8000 crank, daar geen problemen mee.
Ik rijd inmiddels met een R8000 crank, daar geen problemen mee.
-
- Forum-lid
Had ik er maar niets over geschreven. De R8000 crank is nu ook op dezelfde manier kapot gegaan, net buiten de 2 jaar garantieperiode. Mijn theorie is dat ze op de limiet qua gewicht zitten en dit soort defecten het onvermijdelijke gevolg daarvan zijn.
Lijkt me sterk dat Shimano niet op de hoogte is van dit probleem / deze constructiefout.
Lijkt me sterk dat Shimano niet op de hoogte is van dit probleem / deze constructiefout.
Jouw poweroutout is gewoon meer dan die cranks kunnen handelen vrees ik.Tom Verheulen schreef: ↑02 mei 2020 23:14 Had ik er maar niets over geschreven. De R8000 crank is nu ook op dezelfde manier kapot gegaan, net buiten de 2 jaar garantieperiode. Mijn theorie is dat ze op de limiet qua gewicht zitten en dit soort defecten het onvermijdelijke gevolg daarvan zijn.
Nee, dat is gewoon een al vrij lang bestaand probleem met de gelijmde Hollowtech cranks.
Google en een stortvloed van soortgelijke kapotte cranks komt je tegemoed.
Het zal een vrij klein percentage zijn dat faalt, maar door de grote verkochte aantallen gaan er ook heel wat stuk.
Google en een stortvloed van soortgelijke kapotte cranks komt je tegemoed.
Het zal een vrij klein percentage zijn dat faalt, maar door de grote verkochte aantallen gaan er ook heel wat stuk.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
ik heb er twee op een vergelijkbare manier aan hun einde geholpen en beide keurig onder garantie vervangen. Mocht iemand nog behoefte hebben aan een ultegra exemplaar (voorlaatste model, zonder scheurvorming ) van 175 mm in topstaat dan kan hij zich melden