Mavic ook in de problemen!
Ze hebben het ook wel deels over zichzelf afgeroepen. Acquisitie van ENVE en de bijbehorende fusie liep op een fiasco uit en qua productontwikkeling hebben ze al jaren niets laten zien.
thestudent schreef: ↑08 mei 2020 12:09Dit soort diefstal blijft dan ook nog eens onbestraft...To summarise: Mavic don’t seem to know who owns them. Zipp
Ik snap t ook niet meer. T lijkt erop dat mavic zichzelf onder curatele heeft laten stellen om te voorkomen dat een Amerikaanse vage onbekende holding de boel leegtrekt en het vooral om de patenten te doen is. Waardoor het bedrijf dus zou verdwijnen. Maar misschien is het grote kwaad al geschied. Dit soort holdings zijn gemaakt om zo veel mogelijk assetts uit een noodleidend bedrijf weg te sluizen. Om zo zelfs aan een verliesmakend bedrijf grof geld te verdienen.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Geld wat uitgegeven wordt aan ontwikkeling is natuurlijk niet meer te roven..
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Ja hoor,
Je neemt het bedrijf over, stopt het IP in een ander bedrijf en laat vervolgens de werk bv klappen om met de patenten het werk in lage lonen landen te laten renderen.
Dan heb je kortstondig even veel winst want dit soort opportunisten investeren niet in nieuwe producten. Na 5 tot 10 jaar koopt geen OEM of consument je product nog.
Dan is het wachten op nieuwe avonturiers die de merknaam over kopen en zogenaamd met nieuwe producten komen en dan de merknaam nog een keer uitmelken.
@scepticus: en dan niet de eerste generatie Cosmics noemen? (van circa 2kg per wiel)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
De 5 spakige baanwielen vind ik ook wel iconisch hoor!
-
- Forum-lid
Lang geleden is een fietsvakantie van mij ooit voortijdig ten einde gekomen op de Galibier door een uitgescheurde Mavic-velg. Gemengde gevoelens dus.
En jij denkt dat de Frasne overheid zich gaat bezig houden met een fabrikant van fietswielen?
Er zijn grotere bedrijven die belangrijker zijn.
-
- Forum-lid
Net mijn Mavic Cosmic PRO Carbon UST binnengekregen en gemonteerd, hopelijk zijn ze uit de brand geholpen.