Getuige van een aanrijding die ik niet snel zal vergeten..
Mafketel (bovendien een beroepschauffeur ook nog, te zien aan het blauwe kenteken) zag mij niet en schepte mij bijna. Ik reed nota bene gewoon op een slakkengangetje, rechtdoor langs de Amstel.
Het scheelde echt bijzonder weinig. Gelukkig ben ik nog pas net begonnen met trainen en is mijn tempo vreselijk laag, en kon ik daardoor nog uitwijken, anders had ik nu onder de grond gelegen.
Het scheelde echt bijzonder weinig. Gelukkig ben ik nog pas net begonnen met trainen en is mijn tempo vreselijk laag, en kon ik daardoor nog uitwijken, anders had ik nu onder de grond gelegen.
[quote="havana"]Mafketel (bovendien een beroepschauffeur ook nog, te zien aan het blauwe kenteken) zag mij niet en schepte mij bijna. Ik reed nota bene gewoon op een slakkengangetje, rechtdoor langs de Amstel.
Het scheelde echt bijzonder weinig. Gelukkig ben ik nog pas net begonnen met trainen en is mijn tempo vreselijk laag, en kon ik daardoor nog uitwijken, anders had ik nu onder de grond gelegen.[/quote]
Taxichauffeurs , ach je hebt er van die gasten er tussen zitten .
Het scheelde echt bijzonder weinig. Gelukkig ben ik nog pas net begonnen met trainen en is mijn tempo vreselijk laag, en kon ik daardoor nog uitwijken, anders had ik nu onder de grond gelegen.[/quote]
Taxichauffeurs , ach je hebt er van die gasten er tussen zitten .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Politie uw vriend ! Maar werken doen ze niet graag . Gaan liever met hun auto achter een bosje staan met de flitscamera op on terwijl kunnen ze rustig hun krantje lezen . Het wordt gewoon te druk op fietsevenementen als deze . Prachtige organisatie prima toer en dit alles aan 3€ indien je een vergunning hebt . Dit alles wordt natuurlijk doorverteld op diverse forums en hierdoor zal het alsmaar drukker worden op deze evenementen , en de wegen kunnen zoveel fietsers niet slikken als ze bijna allemaal op hetzelfde tijdstip willen vertrekken . En een oplossing zal hier niet vlug voor te vinden zijn vrees ik .
Dus ik ga ervan uit dat je (Havana) bijna van achteropkomend verkeer geschept werd. Daar is dus echt bijna niets aan te doen.
Ooit eens op een avond rondje Ronde Hoep finaal (samen met een fietsmaatje) van de weg gereden door een truck die tegemoetkomend kwam (vaartje 80km/uur)
Echt, enige vorm om een knal te ontwijken was om de, steil aflopende, berm in te rijden. Vindt je het dan gek als auto bestuurder dat je gevloek naar je hoofd krijgt!!??
Die Goser stapte ook nog uit en wilde wel eens wat meppen uit komen delen. Hahaha.....wij weer op de fiets en hij kon daar niet keren.
Zeggen ze wat over fietsers. Pfff........ook al ben je nog zo voorzichtig/correct etc.........altijd ogen voor, links, rechts en achter hebben en niemand vertrouwen.
Mvg, Zorro
Ooit eens op een avond rondje Ronde Hoep finaal (samen met een fietsmaatje) van de weg gereden door een truck die tegemoetkomend kwam (vaartje 80km/uur)
Echt, enige vorm om een knal te ontwijken was om de, steil aflopende, berm in te rijden. Vindt je het dan gek als auto bestuurder dat je gevloek naar je hoofd krijgt!!??
Die Goser stapte ook nog uit en wilde wel eens wat meppen uit komen delen. Hahaha.....wij weer op de fiets en hij kon daar niet keren.
Zeggen ze wat over fietsers. Pfff........ook al ben je nog zo voorzichtig/correct etc.........altijd ogen voor, links, rechts en achter hebben en niemand vertrouwen.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
[quote="ZorroI"]Dus ik ga ervan uit dat je (Havana) bijna van achteropkomend verkeer geschept werd. Daar is dus echt bijna niets aan te doen.
Mvg, Zorro
[/quote]
Nou, meer van de zijkant, deze kerel kwam namelijk de Amsteldijk opdraaien uit een zijstraat (net na de Avia in Oudekerk), tegelijk kwam er een tegenligger aan die ontnam hem het zicht op mij. Probleem was dat hij vrolijk voorrang nam, en zo 2x fout bezig was.
Mvg, Zorro
[/quote]
Nou, meer van de zijkant, deze kerel kwam namelijk de Amsteldijk opdraaien uit een zijstraat (net na de Avia in Oudekerk), tegelijk kwam er een tegenligger aan die ontnam hem het zicht op mij. Probleem was dat hij vrolijk voorrang nam, en zo 2x fout bezig was.
Vorig jaar, ook in Belgie op bijna exact dezelfde manier geschept als beschreven door TS. Samen met 3 fietsmaten lag ik op de grond. Wij wonder boven wonder alleen schrammen, wel 2 fietsen en heel wat wielen en ander materiaal total-loss. Bestuurder bleek stomdronken (2.3 promille!)
Politie was toen wel snel ter plaatse, heeft verklaringen opgenomen en de bestuurder laten blazen. Afhandeling van de schade ging vervolgens wel tergend langzaam (maanden)
Politie was toen wel snel ter plaatse, heeft verklaringen opgenomen en de bestuurder laten blazen. Afhandeling van de schade ging vervolgens wel tergend langzaam (maanden)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
denk je een mooie tocht te rijden, gebeurt er iets vreselijks.
die vrouw is er redelijk van afgekomen gelukkig.
en dat die politie daar niet eens een verklaring wil, die man kan gewoon niet meer rijden.
daar kan die zelf niks aan doen dat is de leeftijd.
ik hoop dat die man bezeft dat het het niet vertrouwt is nog te rijden en stopt
die vrouw is er redelijk van afgekomen gelukkig.
en dat die politie daar niet eens een verklaring wil, die man kan gewoon niet meer rijden.
daar kan die zelf niks aan doen dat is de leeftijd.
ik hoop dat die man bezeft dat het het niet vertrouwt is nog te rijden en stopt
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
Ik heb intussen alsnog een verhaal naar de plaatselijke politie gestuurd en ook contact gehad met de organisatie en VWB. Ik laat het daar bij, tenzij er nog iets van mij gevraagd wordt. ik ben vooral blij en opgelucht dat de dame in kwestie er nog goed vanaf is gekomen na zo'n klap.
Voor klachten over de werking van de politie moet je bij het compite P zijn
http://www.comitep.be/nl/nl.html
Die houden toezicht op de werking van de politiediensten.
http://www.comitep.be/nl/nl.html
Die houden toezicht op de werking van de politiediensten.
-
- Forum-lid
lijkt me best heftig om mee te maken...
Colnago Olympic Master lovert.
heb dr zin in!.
heb dr zin in!.