keuzestress
Begin maar eens met die hele korte stuurpen. Ik heb sterk het vermoeden dat de lengte het probleem is en niet zozeer de hoogte.
Je kunt je dan wellicht de kosten van een bikefit uitsparen.
Je weet dan tenminste of de Defy en Endurace een haalbare kaart zijn. Vind je het stuur dan nog te laag, dan zul je echt richting Domane moeten gaan denken.
Je kunt je dan wellicht de kosten van een bikefit uitsparen.
Je weet dan tenminste of de Defy en Endurace een haalbare kaart zijn. Vind je het stuur dan nog te laag, dan zul je echt richting Domane moeten gaan denken.
Campagnolo Ultra Dork
Je huidige fiets is dus best lang. Wil je de ervaring van de Endurance testen, testen met 3 cm kortere stuurpen op je huidige fiets.
En je hebt relatief lange benen voor je lengte. Je bent 12cm groter dan ik, en 11cm daarvan is van de benen . Dat is veel - Ik beweer van mezelf dat ik gemiddelde verhoudingen heb.
Ik denk dat je idd gediend bent met een korter en hoger frame.
Met je beenlengte is het huidige frame vermoedelijk ok naar hoogte maar veel te lang.
En je hebt relatief lange benen voor je lengte. Je bent 12cm groter dan ik, en 11cm daarvan is van de benen . Dat is veel - Ik beweer van mezelf dat ik gemiddelde verhoudingen heb.
Ik denk dat je idd gediend bent met een korter en hoger frame.
Met je beenlengte is het huidige frame vermoedelijk ok naar hoogte maar veel te lang.
Met een 11-12cm stuurpen ga je prima zitten op de Endurace.
Top-tube rond de 57cm.
7-8cm stuurpen zou ik niet eens proberen.
Mocht je in de buurt van Arnhem wonen kan je mijn fietsen proberen qua zit.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Hij heeft nu ook nog een omgekeerde stuurpen en wil het stuur nog hoger. Ik twijfel ook of dat wel nodig is maar ik adviseer zeker niet om zonder uitgebreid te testen een fiets te kopen. Dat uitgebreid testen doe je dan dus met die korte stuurpen op je eigen fiets.
De Defy en Endurace zijn nagenoeg gelijk qua geometrie in maat L. Het komt dan dus op smaak aan.
De Defy en Endurace zijn nagenoeg gelijk qua geometrie in maat L. Het komt dan dus op smaak aan.
Campagnolo Ultra Dork