Het grote Tour 2010 Topic!
Haha, het staat niet eens vast wie er mee doet met de Tour. Maar goed, de échte kanshebbers weten we natuurlijk al.
Kunnen we alvast beginnen met de eindeloze discussies over Armstrong. De devoten denken dat hij de Tour nog 7 keer kan winnen, de realisten vinden het al knap dat hij top-10 rijdt.
Voor mij is Contatdor favoriet, tot het tegendeel bewezen is.
Er is toch geen ploegentijdrit dit jaar? Dat werkt in zijn voordeel.
Kunnen we alvast beginnen met de eindeloze discussies over Armstrong. De devoten denken dat hij de Tour nog 7 keer kan winnen, de realisten vinden het al knap dat hij top-10 rijdt.
Voor mij is Contatdor favoriet, tot het tegendeel bewezen is.
Er is toch geen ploegentijdrit dit jaar? Dat werkt in zijn voordeel.
Nibali's deelname is verre van zeker; Basso heeft kennelijk wèl ambities.
Maar ik wil liever eerst van de Ronde van Zwitserland genieten alvorens aan de Tour te denken: alles op zijn tijd!
Maar ik wil liever eerst van de Ronde van Zwitserland genieten alvorens aan de Tour te denken: alles op zijn tijd!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Inderdaad alles op zijn tijd. Voor mij wordt het Contador en dan een hele tijd niets. Misschien valt hij op de kasseien, maar hij is er in elk geval al serieus voor en op wezen trainen dus hij weet wat hem te wachten staat. Wat mij opvalt is dat niemand Gadret van AG2R in de top 10 zet - voor mij één van de revelaties van de Giro en het zou leuk zijn als hij ook in de TdF meemag - is nog niet zo lang prof dus misschien dat ze nog even wachten om hem in twee grote rondes achter elkaar te laten rijden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De Tour is de Giro niet. In de Giro komen klimmers de laatste jaren veel beter tot hun recht dan in de Tour. Er zijn veel meer hele steile beklimmingen, terwijl in de Tour bijna alles goed loopt. Gevolg is dat de tijdrijders daar makkelijker mee omhoog kunnen.
valverde wordt het dus iig niet...
die mag alsnog even 2 jaar gaan uitrusten
die mag alsnog even 2 jaar gaan uitrusten
Ik las ergens dat pure klimmers eigenlijk nooit de tour winnen. Ik heb er verder geen verstand van, maar bijvoorbeeld Pantani en Indurain waren pure klimmers? Wie zijn dat nu?
Maar iemand als Evans kun je moeilijk een pure klimmer noemen, toch gaat hij goed een berg op vind ik.
Mijn idee verder is dat Gesink toch een beetje teveel de hoop van natie Nederland op zich heeft en daarmee niet reeel naar hem gekeken wordt. Hij mist nog wat intelligentie, maar Menchov kan ook heel dom doen dus wat dat betreft is het weer gelijk.
Laatste vragen. Gaan Weening, Kruiswijk en Mollema mee naar de tour of rijden zij een ander programma? Mooi om te zien dat Rabo echt bezig is Nederlandse talenten te laten rijden.
Maar iemand als Evans kun je moeilijk een pure klimmer noemen, toch gaat hij goed een berg op vind ik.
Mijn idee verder is dat Gesink toch een beetje teveel de hoop van natie Nederland op zich heeft en daarmee niet reeel naar hem gekeken wordt. Hij mist nog wat intelligentie, maar Menchov kan ook heel dom doen dus wat dat betreft is het weer gelijk.
Laatste vragen. Gaan Weening, Kruiswijk en Mollema mee naar de tour of rijden zij een ander programma? Mooi om te zien dat Rabo echt bezig is Nederlandse talenten te laten rijden.
Normaal gezien zal AC vrij eenvoudig gaan winnen. Hij is namelijk de beste tijdrijder (van de favorieten) die meedoet en hij is tevens de beste klimmer. Het zal dus heel moeilijk worden ook maar ergens tijd op hem te pakken.
-
- Forum-lid
Mee eens, Contador met twee vingers in de neus. Er is niemand bij die hem serieus gaat kunnen bedreigen als hij in goede doen is.
@Trannel: Indurain zou ik nou geen pure klimmer willen noemen hoor. Hij was een groot tijdrijder. Daar pakte hij zijn winst om vervolgens in de bergen gewoon te volgen en tempo te rijden. Hij kon natuurlijk wel degelijk heel hard een berg op rijden maar bij het type klimmer denk ik aan tengere mannetjes als Pantani of Rasmussen.
@Trannel: Indurain zou ik nou geen pure klimmer willen noemen hoor. Hij was een groot tijdrijder. Daar pakte hij zijn winst om vervolgens in de bergen gewoon te volgen en tempo te rijden. Hij kon natuurlijk wel degelijk heel hard een berg op rijden maar bij het type klimmer denk ik aan tengere mannetjes als Pantani of Rasmussen.