Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Orientatie op nieuwe koersfiets

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jun 2020 08:06

kappa-man schreef: 16 jun 2020 14:53 Dank ook weer voor je reaktie.
Die website is idd handig om maten te vergelijken maar liever zou ik iets zien waar ik kan zoeken op frames met vergelijkbare stack en REACH. Ik zie nu vast een hoop mogelijke frames over het hoofd.

Ernie, bedankt voor.je suggestie.
De wielbasis van mijn huidige gravelfiets is 1060 de opties die ik noemde allemaal zeker 5 cm korter.

De Basso Astra had ik ook al gezien.
Daar zou ik met een 12 m stuurpen zonder spelers goed zitten met een 58cm frame
Dat is inderdaad nog wel een redelijk verschil.

Maar rijdt die gravelracer het beste vanwege de zitpositie of juist vanwege dat luiere stuurgedrag? Op de meeste fietsen die je gehad hebt kun je een heel eind komen met dezelfde zitpositie, zonder rare kunstgrepen.

Je kunt er ook voor kiezen om het merendeel van je trainingsvolume op de gravelracer te blijven doen en er een pure racebak naast te nemen. Uiteindelijk tijd je die criteriums niet voor het comfort maar voor de maximale snelheid.
Campagnolo Ultra Dork

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1175
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 18 jun 2020 20:34

tinoh schreef: 17 jun 2020 07:46 Ik heb geen ervaring met koersen, maar qua geometrie en wielbasis zou een Trek emonda ook nog kunnen.
De nieuwe Emonda valt af iig.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 18 jun 2020 20:57

Ik las het ook ja. Maar wel eens stuk sneller dus je bent eerder af van de minder comfortabele positie ;-)

“Dit is dus een stapje terug als het gaat om comfort, maar op het gebied van snelheid heeft deze fiets een gigantische stap voorwaarts gezet.“
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Plaats reactie