gedopeerde fietsen
Eerst dacht ik bij deze geruchten nog: wat een onzin! Dat filmpje brengt me wel aan het twijfelen moet ik zeggen. Alleen ik kan/wil gewoon niet geloven dat een sportman als Cancellara zoiets zou doen of dat zijn team hier aan mee wil werken.
Ik ben nog zeker niet overtuigt. Iedereen die met SRAM (Red) rijdt zal weten dat de schakelweg van de shifter bij het opschakelen met de achter derrailleur echt heel erg kort is. Ik heb het zojuist nog even bij mijn eigen fiets gecontroleerd en de shifter beweegt bij het opschakelen niet meer dan een halve centimeter en komt niet eens achter de remhendel vandaan.
Ik vind niet dat je op dit filmpje goed kunt zien of hij nu wel of niet opschakelt. Zeker bij de demarrage met de RVV zie je dat hij na het vermeende niet schakelen zijn beentempo hetzelfde houdt, maar hij gaat wel harder rijden. Voor mij is dit dus een teken dat hij wel degelijk heeft geschakeld.
Ik vind niet dat je op dit filmpje goed kunt zien of hij nu wel of niet opschakelt. Zeker bij de demarrage met de RVV zie je dat hij na het vermeende niet schakelen zijn beentempo hetzelfde houdt, maar hij gaat wel harder rijden. Voor mij is dit dus een teken dat hij wel degelijk heeft geschakeld.
Cervélo & Cannondale
-
- Forum-lid
Volgens Davide Cassani (50 jaar, ex pro) had hij dit jaar met deze dopefiets een aantal etappes van de Giro gewonnen. Tijdens zijn test ride, reed hij op het vlakke 60 km/h.
Degene die deze fiets ter beschikking had gesteld beweert dat de dopefiets tijdens pro koersen reeds gebruikt is.....
Er wordt echter geen woord gerept over details: hoe lang kun je het systeem gebruiken (in tijd en/of km’s), totaal extra gewicht (wil je bv 2 kilo extra meenemen om gedurende 3 minuten lol er van te hebben) etc.
Degene die deze fiets ter beschikking had gesteld beweert dat de dopefiets tijdens pro koersen reeds gebruikt is.....
Er wordt echter geen woord gerept over details: hoe lang kun je het systeem gebruiken (in tijd en/of km’s), totaal extra gewicht (wil je bv 2 kilo extra meenemen om gedurende 3 minuten lol er van te hebben) etc.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Cancellara's krachttoeren komen niet vanuit het niets, hij is al jarenlang absolute wereldtop, dat pleit mijn insziens voor hem.
Niettemin kan deze techniek een probleem worden, hoewel het mij vrij makkelijk te ondervangen lijkt. Na een koers moet nummer 1 tot 5 zijn fiets direct aan de jury overhandigen, en alles is weer opgelost.
Niettemin kan deze techniek een probleem worden, hoewel het mij vrij makkelijk te ondervangen lijkt. Na een koers moet nummer 1 tot 5 zijn fiets direct aan de jury overhandigen, en alles is weer opgelost.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
de boef van parma schreef:Tijdens zijn test ride, reed hij op het vlakke 60 km/h.
Commetaar van Tom Boonen na RVV: Ik reed 55km per uur dus Cancellara moet 60km p/u hebben gereden.
Dus misschien toch?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC