Carbonwielen (velgrem) met naaf die lekker ratelt :-)
Jeej, een bel-discussie!
(ok, mss had ik er niet over moeten beginnen, maar kom-op-zeg!)
(ok, mss had ik er niet over moeten beginnen, maar kom-op-zeg!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Nee, ik koop geen bel en ook geen ratelnaaf (nog net iets erger)
Lieden die breeduit willen rijden moeten verplicht in een (verplichte) spiegel kijken, zodat ik niet hoef te bellen.
Regel 1 :laat ruimte voor snellere fietsers e.d. en niet: je belt maar als je dur langs moet.
Lieden die breeduit willen rijden moeten verplicht in een (verplichte) spiegel kijken, zodat ik niet hoef te bellen.
Regel 1 :laat ruimte voor snellere fietsers e.d. en niet: je belt maar als je dur langs moet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- harry_sz
- Forum-lid
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 19 jul 2005 10:12
- Locatie: Utrechtse heuvelrug
- Contact
Bedankt voor je reactie, maar als je zelf fietst en een fietsbel hebt en gebruikt (zoals ik), dan moet je het vast herkennen.roelw schreef: ↑14 aug 2020 15:34 Sinds wanneer is een fietsbel aggressief? Wat is er fout met een fietsbel als je je aanwezigheid duidelijk wil maken?
Als je wilt dat je wielen geluid maken kan je een wasknijper met speelkaarten overwegen.
Maar koop dan ook een fietsbel zodat wielrenners niet (terecht) beschimpt worden met hun dure fietsen maar geen geld meer voor een fietsbel.
Verder gaat dit topic over wielen gelukkig, niet over lastige ervaringen onderweg.
- harry_sz
- Forum-lid
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 19 jul 2005 10:12
- Locatie: Utrechtse heuvelrug
- Contact
Jij snapt het niet blijkbaar en doet incorrecte aannames.
Ik fiets alleen, heb en gebruik een fietsbel. Maar maak van alles mee onderweg.
Maar nogmaals: Er zijn vast vele fietsbel/problemen onderweg topics.
Dus je had er idd niet over hoeven/moeten beginnen.
Laatst gewijzigd door harry_sz op 14 aug 2020 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
G
https://www.dtswiss.com/en/components/h ... 40-classic
En 18t of 36t hoor je wel degelijk een verschil.
Nee klopt niet! Ratchet van 240 is standaard 36t53x11 schreef: ↑14 aug 2020 15:01 Ook de ratchet van een 240 naaf is standaard 18T (en daarmee identiek aan die van een 350 naaf). Upgraden is vooral fijn vanwege meer aangrijppunten, maar daar merk je alleen maar wat van in situaties waarin je vaak je benen stil moet houden (lees: technisch klimmen op de MTB)
https://www.dtswiss.com/en/components/h ... 40-classic
En 18t of 36t hoor je wel degelijk een verschil.
o'7o
Ik vind het een wat vergezocht argument voor een paar herriewielen. Ik zie niet wat er "onhandig" is aan stille freehubs. Bovendien denk ik dat het aantal keren dat je je benen stil houdt ter vervanging van het bellen slechts zeer beperkt is ten opzichte van het totaal aantal keren dat je je benen stilhoudt.
Op mij komen dit soort ratels altijd over als een soort compensatie. Eigenlijk hetzelfde als zo hard mogelijk schreeuwen en dan denken dat je iets voorstelt. Of pikkies van 18 die net hun rijbewijs hebben in een verlaagde Golf met Bosal pijp.
Op mij komen dit soort ratels altijd over als een soort compensatie. Eigenlijk hetzelfde als zo hard mogelijk schreeuwen en dan denken dat je iets voorstelt. Of pikkies van 18 die net hun rijbewijs hebben in een verlaagde Golf met Bosal pijp.
Laatst gewijzigd door Joseba op 14 aug 2020 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan heeft mijn wielenbouwer me wat op de mouw gespeld zodat ik een 54T upgrade zou kopen (overigens heb ik de 18T die er eerst in zouden zitten er bij gekregen, dus ik denk eigenlijk niet dat hij me heeft zitten bedriegen )Douglas schreef: ↑14 aug 2020 16:46 GNee klopt niet! Ratchet van 240 is standaard 36t53x11 schreef: ↑14 aug 2020 15:01 Ook de ratchet van een 240 naaf is standaard 18T (en daarmee identiek aan die van een 350 naaf). Upgraden is vooral fijn vanwege meer aangrijppunten, maar daar merk je alleen maar wat van in situaties waarin je vaak je benen stil moet houden (lees: technisch klimmen op de MTB)
https://www.dtswiss.com/en/components/h ... 40-classic
En 18t of 36t hoor je wel degelijk een verschil.
Mijn DT350 naven bleken trouwens weer WEL over een 36T ratchet te beschikken, dus mss doet DTswiss maar wat
@Joseba: persoonlijk hou ik wel van een harde ratel in mijn naaf, en persoonlijk vind ik het een heel prettig bijkomend voordeel dat mensen mij horen aankomen. Veel minder negatieve reacties dan met bellen en veel minder gedoe dan met "pardon-mag-ik-er-even-langs?" vragen (schreeuwen doe ik niet aan op de fiets)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Voor een flinke ratelervaring kan ik je acros naven van harte aanbevelen. Heb van het voorjaar zelf een setje met Duke Baccara velgen laten spaken. De combi bevalt heel goed moet ik zeggen. Stijf genoeg, remmen goed en zeker niet te zwaar.
Alleen heb ik me een beetje verkeken op het geluid. Er zitten drie standen in de naaf. Luid, nog luider of nog veel luider.
Zelf heb ik ze op de "stilste" stand staan, maar dan maken ze nog verreweg het meeste geluid van alle wielen in mijn zondag ochtend fietsgroepje. Maar als dat is wat je zoekt, heb je er een uitstekende koop aan.
Van mij had het geluid wat minder gemogen. Het werkt overigens wel opvallend goed als alternatief voor een bel. Heel even de benen stil en bijna iedereen gaat vanzelf en zonder morren aan de kant.
Kleine aanvulling nog. Iemand die er serieus voor heeft doorgeleerd vertelde me dat de duke velgen die ik heb in combinatie met 25 mm banden (die ts wil gebruiken) tot de meest aerodynamische combi's behoort omdat er een perfecte overgang is van band naar velg. Voor mij wat minder relevant, maar toch mooi meegenomen.
Alleen heb ik me een beetje verkeken op het geluid. Er zitten drie standen in de naaf. Luid, nog luider of nog veel luider.
Zelf heb ik ze op de "stilste" stand staan, maar dan maken ze nog verreweg het meeste geluid van alle wielen in mijn zondag ochtend fietsgroepje. Maar als dat is wat je zoekt, heb je er een uitstekende koop aan.
Van mij had het geluid wat minder gemogen. Het werkt overigens wel opvallend goed als alternatief voor een bel. Heel even de benen stil en bijna iedereen gaat vanzelf en zonder morren aan de kant.
Kleine aanvulling nog. Iemand die er serieus voor heeft doorgeleerd vertelde me dat de duke velgen die ik heb in combinatie met 25 mm banden (die ts wil gebruiken) tot de meest aerodynamische combi's behoort omdat er een perfecte overgang is van band naar velg. Voor mij wat minder relevant, maar toch mooi meegenomen.
Laatst gewijzigd door jsparie op 14 aug 2020 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Vroegere versies van de DT240 werden zeker met 18 tandjes geleverd. Heb ook zo al een naaf een upgrade naar 36T gegeven.53x11 schreef: ↑14 aug 2020 16:54
Dan heeft mijn wielenbouwer me wat op de mouw gespeld zodat ik een 54T upgrade zou kopen (overigens heb ik de 18T die er eerst in zouden zitten er bij gekregen, dus ik denk eigenlijk niet dat hij me heeft zitten bedriegen )
Mijn DT350 naven bleken trouwens weer WEL over een 36T ratchet te beschikken, dus mss doet DTswiss maar wat
- harry_sz
- Forum-lid
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 19 jul 2005 10:12
- Locatie: Utrechtse heuvelrug
- Contact
@Jsparie: dat klinkt dan weer echt TE hard
Ze moeten gewoon goed geluid maken. Ik vind dat mooi klinken en ik vind het ook nog nuttig omdat mensen je aan horen komen, zonder direct die luide bel te hoeven gebruiken.
Ik heb inmiddels al wat tips nu dus dit was zeker een nuttige vraag voor mij.
Ze moeten gewoon goed geluid maken. Ik vind dat mooi klinken en ik vind het ook nog nuttig omdat mensen je aan horen komen, zonder direct die luide bel te hoeven gebruiken.
Ik heb inmiddels al wat tips nu dus dit was zeker een nuttige vraag voor mij.