Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
farelli
- Forum-lid
farelli
28 mei 2010 18:55
53x11 schreef:
Gister een oud frame dat door een forse deuk total loss was en al klaar stond bij het grofvuil toch maar weer in de schuur gezet, want "het is zo'n mooi (maar onbruikbaar!) frame!".
Die Cinelli, of wat was het, van 'deukje in de buis'?
Je hebt groot gelijk. :p:p
-
arrrhalomynn
- Forum-lid
arrrhalomynn
29 mei 2010 16:18
Bedankt voor de reacties. Ik neig erg naar een nieuwe fiets. Ik heb vandaag een uurtje gereden op een carbonfiets en de soepelheid waarmee alles gaat is erg prettig.
Mijn oude fiets ruil ik niet in, dus die blijft sowieso behouden. Misschien dat ik hem ooit nog eens kan renoveren.
-
wivo_6
- Forum-lid
wivo_6
29 mei 2010 16:27
Arrrhalomynn schreef:Mijn oude fiets ruil ik niet in, dus die blijft sowieso behouden. Misschien dat ik hem ooit nog eens kan renoveren.
Verstandige keuze!!
-
opafiets
- Forum-lid
opafiets
29 mei 2010 18:46
als ik jou was;
de oude bewaren voor op de tacx
een nieuwe kopen, je schreef dat je een behoorlijke fiets wil, en dat je van klassiek houdt.
dan zou ik persoonlijk voor een titanium fiets gaan, die ziet er vaak klassiek uit, en de lak zal er ook niet van beschadigen, want die is er niet...
laat je eindkeuze/resultaat zien tzt.
.................
-
velo
- Forum-lid
-
Contact
velo
29 mei 2010 20:36
Alleen al het feit dat het een stalen colnago is dan hoef je geen vragen te stellen wat te doen.
Je moet deze vraag eens stellen op een specifieke site waar ze oude racefietsen restaureren dan krijg je een veel objectievere reactie dan hier want hier is de focus simpelweg op licht, modern, modern, licht, licht ....
-
farelli
- Forum-lid
farelli
29 mei 2010 20:44
velo schreef:Alleen al het feit dat het een stalen colnago is dan hoef je geen vragen te stellen wat te doen.
Je moet deze vraag eens stellen op een specifieke site waar ze oude racefietsen restaureren dan krijg je een veel objectievere reactie dan hier want hier is de focus simpelweg op licht, modern, modern, licht, licht ....
Hey Velo, heb jij de reacties eigenlijk wel gelezen? De reacties zijn over het algemeen wel wat genuanceerder dan wat jij stelt. :rolleye:
-
arrrhalomynn
- Forum-lid
arrrhalomynn
29 mei 2010 20:52
velo schreef:Alleen al het feit dat het een stalen colnago is dan hoef je geen vragen te stellen wat te doen.
Maar jij geeft helemaal geen inhoudelijke, onderbouwde reactie.
-
race-niek
- Forum-lid
race-niek
29 mei 2010 20:58
als ik jou zo hoor over het ritje op een carbon fiets, zou ik gewoon voor een nieuwe gaan.
je stalen ros zou ik ook echt bewaren maar zo te lezen was je dat ook van plan.
misschien leuk om over een tijdje als je weer wat geld hebt, hem te renoveren.
mits de fiets erg bijzonder voor je is, maar is altijd wel leuk om te doen.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
-
em
- Forum-lid
em
29 mei 2010 21:26
Een mogelijkheid die ik nog niet voorbij heb horen komen is dat je een nieuwe koopt en van je Colnago een singlespeed maakt. Kost nauwelijks wat, want vrijwel alle onderdelen die er nu opzitten kan je gewoon gebruiken. Die fiets gebruik je dan gewoon voor leuke korte ritjes en mocht je dan in de toekomst besluiten dat je hem toch wilt gaan renoveren dan is dat gewoon mogelijk.
Verder is titanium een prima alternatief voor je huidige fiets. En titanium hoeft
niet zo duur te zijn als je misschien denkt...
-
vermeulen
- Forum-lid
vermeulen
30 mei 2010 00:52
Ik denk dat het vooral een persoonlijke keuze is, hoe fijn vind je een aluminium/carbon/titanium frame in vergelijking met je stalen frame?
hoe belangrijk vind je nog een paar extra versnellingen?
Ik zou er ook rekening mee houden dat een fiets die al heel oud is natuurlijk op den duur ook slijtage in het frame gaat krijgen (mijn pa had ooit een onder het zade inscheurende achtervork op een hele oude batavus criterium) en dat is meestal niet te repareren. Als je er niet meer op fietst kan hij niet kapot gaan. Aan de andere kant heb je er dan natuurlijk ook geen plezier meer van.
Persoonlijk zou ik, gewoon voor een nieuwe gaan, maar niet zo ongenuanceerd als hierboven werd gesuggereerd. Ik heb zelf ook een oude racefiets met stalen frame, en in vergelijking met mijn moderne aluminium fiets merk ik toch wel dat er best wat kracht verloren gaat bij het trappen en dat hij zwaarder is natuurlijk.
succes met je keuze, ben benieuwd naar de uitkomst.