sebazzk schreef: ↑27 aug 2020 14:11Ik heb nu het idee dat ik wat te sportief zit imho te diep, hierdoor ben ik naar de endurance gaan kijken, maar nog eriver uit vandaar ook mijn bericht hier, wat ik zoek in mijn nieuwe fiets is een sportieve racer met een comfortabele zit, heb ook mijn oog laten vallen op de Canyon Ultimate maar hik een beetje tegen een rit naar Koblenz aanErnie C. schreef: ↑27 aug 2020 13:40 Ik vind zowel de Trek als de Specialized te zware en te comfortabele fietsen. De modellen die Scepticus noemt zijn tenminste nog echte racefietsen.
De vraag is vooral naar wat voor geometrie je op zoek bent. Moet het korter en hoger dan de Stevens en zo ja waarom? Kun je daar geen antwoord op geven dan ben je imho het beste af met een fiets die je hetzelfde kunt afstellen als je huidige fiets en toch voldoende rijcomfort kan bieden.
De Ultimate biedt inderdaad veel comfort en is toch ook een echte racer. Je hoeft niet naar koblenz te rijden. Je kunt hem ook bestellen en als ie niet bevalt binnen 30 dagen terugsturen.