Nieuw of 2ehands
Het jaartal zal misschien niet helemaal kloppen, maar een Wilier La Triestina Competizione bestaat wel (denk eerder rond 2009/2010). Er is overigens ook een gewone Wilier La Triestina.
De Competizione heeft een carbon voor- en achtervork. De gewone heeft het frame helemaal van aluminium en is volgens mij ook in latere jaren nog gemaakt.
De Competizione heeft een carbon voor- en achtervork. De gewone heeft het frame helemaal van aluminium en is volgens mij ook in latere jaren nog gemaakt.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
We zijn ondertussen bijna een maand verder, mijn advies blijft hetzelfde.
Met jouw budget van 1000 a 1200 Euro koop je ook een nieuwe degelijke merkfiets met carbon frame en Shimano 105 afmontage.
Met jouw budget van 1000 a 1200 Euro koop je ook een nieuwe degelijke merkfiets met carbon frame en Shimano 105 afmontage.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Voor dat bedrag, zou ik een mooie 2e hands kopen. Heb je vaak een Carbon met ultegra. Enige wat er dan de komende jaren aan staat te kopen is wat slijtage onderdelen vervangen. Maar je hebt wel als je even goed zoekt wel een topfiets van enkele jaren oud.
We zijn ze nog niet echt tegen gekomen. Wel wat Cube en Sensa die goed betaalbaar waren. Voordeel van nieuw is de garantie. Voordeel van het budget op 2ehands is meer keuze met “betere groepen”.
We hebben dit weekend tijd genomen om de wat zaken af te gaan. Mantel, Pedaleur, Goosens en nog een zaak in Wehl geloof ik.
Maar de keuze blijft lastig
Zo even een update, veel winkels gezien dit weekend. Weinig overjarig ( wel wat ruim buiten budget lag), nieuw word nauwelijks iets geleverd voor april 2021 en budget iets moeten bijstellen door omstandigheden naar 900 euro’s.
Er zijn wel wat opties:
- Sensa Romagna 105 nieuw
En waar mijn oog op gevallen is tweedehands ( iets wat mooi is blijf je zoeken)
- Bianchi Impulso Ultegra 2013
- Wilier GTR Ultegra 2014
- Cannondale CAAD10 2015 Ultegra
Allen binnen budget. Van de 3 vind ik persoonlijk de Bianchi het mooist ogen.
De laatste optie is niets kopen, wachten tot het seizoen echt voorbij is en kijken wat er nog aangeboden gaat worden.
Er zijn wel wat opties:
- Sensa Romagna 105 nieuw
En waar mijn oog op gevallen is tweedehands ( iets wat mooi is blijf je zoeken)
- Bianchi Impulso Ultegra 2013
- Wilier GTR Ultegra 2014
- Cannondale CAAD10 2015 Ultegra
Allen binnen budget. Van de 3 vind ik persoonlijk de Bianchi het mooist ogen.
De laatste optie is niets kopen, wachten tot het seizoen echt voorbij is en kijken wat er nog aangeboden gaat worden.
Bedenk je wel twee dingen.
Ten eerste: Een gebruikt carbon frame kan makkelijk verborgen schade hebben.
Ten tweede: Ultegra van oudere generaties, is echt niet beter dan een nieuwe shimano 105-7000 groep.
Ik zou het advies van Lcsmet volgen. Ff langs de Vos, en een nieuwe met 105 zoeken.
Ten eerste: Een gebruikt carbon frame kan makkelijk verborgen schade hebben.
Ten tweede: Ultegra van oudere generaties, is echt niet beter dan een nieuwe shimano 105-7000 groep.
Ik zou het advies van Lcsmet volgen. Ff langs de Vos, en een nieuwe met 105 zoeken.
Enkel de Wilier is carbon, de andere twee alu. Even naar Vos klinkt vlot maar is 1u30mn heen en terug. En als ook daar niets staat ( zoals bij de andere “grotere” winkels) is het een zonde rit. Dit weekend best wat km’s gemaakt zonder echt iets gezien te hebben.
in Apeldoorn kun je (naast de fietsenwinkels) ook bij Decathlon terecht. Of anders een uurtje in de auto naar Rose (Bocholt Duitsland). Bij de laatste wel even vooraf online checken of ze wel iets op korte termijn kunnen leveren want is wel een klein uurtje rijden.
Rose ken ik niet, zo even kijken.BartNL schreef: ↑29 sep 2020 14:44 in Apeldoorn kun je (naast de fietsenwinkels) ook bij Decathlon terecht. Of anders een uurtje in de auto naar Rose (Bocholt Duitsland). Bij de laatste wel even vooraf online checken of ze wel iets op korte termijn kunnen leveren want is wel een klein uurtje rijden.
Decathlon ken ik uiteraard wel, maar hoe is de kwali van de fietsen aldaar dan?