Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
scepticus
- Forum-lid HC
- Berichten: 10718
- Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32
scepticus
29 aug 2020 19:18
rick8245 schreef: ↑29 aug 2020 14:45
Nee hoor, het gaat hier niet om wedstrijden maar gewoon kijken of er materiaal technisch nog wat valt te winnen in de vooral de rolweerstand..
Wat voor setup heb je nu?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
martinbo
- Forum-lid
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
- Locatie: Puth
martinbo
29 aug 2020 20:03
scepticus schreef: ↑29 aug 2020 19:17
havana schreef: ↑29 aug 2020 14:29
Aerodynamische wielen hebben overigens pas meerwaarde bij snelheden die wielertoeristen niet vaak rijden (40 km/uur + ).
Ook bij 25 km/u op het vlakke is de luchtweerstand je grootste vijand hoor.
Natuurlijk, maar Havana heeft het over het 'voordeel' van aerodynamische velgen; en dat telt echt niet bij 25 km/h
Denk dan vooral aan je houding, fladderende kleding.
En een baard is natuurlijk ook niet goed
-
borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 876
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
borgmonster
30 aug 2020 01:40
Aerodynamisch krachten op een wiel zijn veel groter dan de rolweerstand. Die worden bepaald door meerdere factoren. Spaakpatronen, spaakvormen (plat of rond), aantal spaken. Hebben allemaal invloed.
Vorm van de velg ook.
Doe er je voordeel mee!
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
-
alien
- Forum-lid
- Berichten: 1854
- Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58
alien
30 aug 2020 09:20
martinbo schreef: ↑29 aug 2020 20:03Aerodynamische wielen hebben overigens pas meerwaarde bij snelheden die wielertoeristen niet vaak rijden (40 km/uur + ).
Als je twintig kilometer per uur tegen een windje van 4 Beaufort rijdt, is de luchtsnelheid…
Veertig kilometer per uur of meer.
Vorsprung durch Pedantik
-
cm punk
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 08 nov 2013 20:29
cm punk
30 aug 2020 16:00
Er gaat niks boven een goede bandendruk