Welke race fiets??? Help me
Ik ben het eens met bovenstaande poster. Als je tweedehands van een gerenommeerd merk koopt dan is de (inruil)waarde over een paar jaar ook best wel goed. Een Decathlon fiets zou best aardig kunnen zijn, maar na aankoop weinig meer waard...
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Ik ben van mening dat als je een beetje serieus wil gaan fietsen zoals klimmen sprintjes trekken, lekkere lange toer tochten dan is een goede schakelgroep belangrijk, als schakelgroep heb je dan minimaal Shimano 105 nodig (misschien Tiagra). Dit zit iig niet op de fiets van Decathlon. Hier op zit de allergoedkoopste schakelgroep van Shimano zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Shimano
En de afschrijving op een nieuwe fiets is erg hoog als er geen goede groep op zit.
Ik denk dat je binnen 2-3 jaar op de nieuwe fiets van Decathlon 300 euro zult afschrijven.
Koop je voor dat geld een leuke 2de hands zult je tussen de 100 a 200 euro afschrijven. Wel zul je iets meer onderhoud hebben.
En de afschrijving op een nieuwe fiets is erg hoog als er geen goede groep op zit.
Ik denk dat je binnen 2-3 jaar op de nieuwe fiets van Decathlon 300 euro zult afschrijven.
Koop je voor dat geld een leuke 2de hands zult je tussen de 100 a 200 euro afschrijven. Wel zul je iets meer onderhoud hebben.
http://i.imgur.com/ec7s13Y.jpg
Giant TCR Advanced 1
Giant TCR Advanced 1
Nogmaals bedankt voor al jullie hulp. Ik ben eens gaan kijken wat er allemaal te koop is op het internet. En vanavond heb ik een afspraak met iemand om een fiets te kopen:
Het gaat om de volgende fiets:
Belluno racefiets 57 cm
Weinig gebruikt; in goede staat
Shimano Dura Ace afgemonteerd.
Cranks en voorvork carbon. Frame aluminium.
Nieuw zadel en stuur
De vraagprijs is 350,-
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan vertellen of dit een goede koop is tov de decathlon B'twin sport 1(twv 350,- Euro)?
Gr Michiel
Het gaat om de volgende fiets:
Belluno racefiets 57 cm
Weinig gebruikt; in goede staat
Shimano Dura Ace afgemonteerd.
Cranks en voorvork carbon. Frame aluminium.
Nieuw zadel en stuur
De vraagprijs is 350,-
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan vertellen of dit een goede koop is tov de decathlon B'twin sport 1(twv 350,- Euro)?
Gr Michiel
Heb je een linkje naar de advertentie??
Of wil je die niet geven, bang dat ik de fiets snel koop;-)
Dura Ace, carbon, van welk jaar is deze fiets?
Of wil je die niet geven, bang dat ik de fiets snel koop;-)
Dura Ace, carbon, van welk jaar is deze fiets?
Giant TCR Advanced 1
Giant TCR Advanced 1
Haha misschien ben ik inderdaad wel bang dat je hem snel koopt.
Maargoed er staat eigenlijk niets anders bij dan wat ik net gestuurd heb.
Ik heb de foto nu toegevoegd.
Zijn er speciale zaken waar ik op moet letten als ik een 2e hands fiets ga kopen. Ik ben nog echt een beginner samen met een aantal maten. Ik heb dus nog niet de technische ogen om te kunnen zien wat echt kapot getrapt is en wat niet.
Gr Michiel
Maargoed er staat eigenlijk niets anders bij dan wat ik net gestuurd heb.
Ik heb de foto nu toegevoegd.
Zijn er speciale zaken waar ik op moet letten als ik een 2e hands fiets ga kopen. Ik ben nog echt een beginner samen met een aantal maten. Ik heb dus nog niet de technische ogen om te kunnen zien wat echt kapot getrapt is en wat niet.
Gr Michiel
Er op fietsen zal zo niet gaan omdat er geen stappers op zitten. vraag aan de verkoper of hij er een paar op kan zetten.
Proef rondje maken en schakelen, dit moet cker met Dura Ace lekker soepel verlopen, verder controleren op speling op balhoofd, naven en crank.
Algemene controle op schade, krassen
Het stuur staat wel laag, kijk goed of je er goed bij kunt.
Veel succes
Proef rondje maken en schakelen, dit moet cker met Dura Ace lekker soepel verlopen, verder controleren op speling op balhoofd, naven en crank.
Algemene controle op schade, krassen
Het stuur staat wel laag, kijk goed of je er goed bij kunt.
Veel succes
Giant TCR Advanced 1
Giant TCR Advanced 1