Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Kraak in bracket shell

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 30 sep 2020 16:18

NicoNB schreef: 30 sep 2020 16:00 Woon je in de buurt van Den Bosch of Eindhoven toevallig?
Omdat ik even niet weet wat de bedoeling is deze via PB beantwoord.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 30 sep 2020 17:00

rene schreef: 30 sep 2020 14:15 Een vriend van me heeft ook een Synapse met een BB30A. Veel gekraak en gevloek verder toch maar gekozen voor een C Bear bracket. Kost wat, maar gekraak was wel over bij hem.
Dat gaat alleen op als de metalen huls ook vast zit in het carbonframe, anders niet.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 30 sep 2020 17:45

dickw schreef: 30 sep 2020 16:18
NicoNB schreef: 30 sep 2020 16:00 Woon je in de buurt van Den Bosch of Eindhoven toevallig?
Omdat ik even niet weet wat de bedoeling is deze via PB beantwoord.
Inderdaad, inmiddels weet ik dat dat niet het geval is.
Ik heb tevens een aantal in mijn ogen goede adressen doorgegeven van dealers die ruim ervaring hebben met Cannondale.
De namen die ik heb genoemd zijn. Ventoux, Rijwielpaleis, Stappenbelt Zwolle en de Pedaleur.

Het dunt uit heb ik het gevoel.
Veel voor mij bekende dealers hebben geen Cannondale meer.

Orlok schreef: 30 sep 2020 17:00
rene schreef: 30 sep 2020 14:15 Een vriend van me heeft ook een Synapse met een BB30A. Veel gekraak en gevloek verder toch maar gekozen voor een C Bear bracket. Kost wat, maar gekraak was wel over bij hem.
Dat gaat alleen op als de metalen huls ook vast zit in het carbonframe, anders niet.!
Dat dus, als je bracketpot los zit lost een C Bear dat niet op.

Ik heb het idee dat heel veel krakers, als het aan de BB30 ligt, gewoon verkeerd gemonteerd zijn.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 04 jan 2021 00:19

Is het probleem met de kraakgeluiden inmiddels verholpen?
Ik ben benieuwd naar de oorzaak en de oplossing.

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 04 jan 2021 11:22

NicoNB schreef: 04 jan 2021 00:19 Is het probleem met de kraakgeluiden inmiddels verholpen?
Ik ben benieuwd naar de oorzaak en de oplossing.
Nee, het is nog niet opgelost. Een paar keer weer iets veranderd en toen was het weg, dus fietsenmaker afgezegd. En daarna kwam het weer terug en laatste ritje was de kraak weer weg.

Wat heb gedaan:
- betere inspectie van de trapas en de shell zit volgens mij toch wel goed vast.
- (weer) olie laten lopen aan de non-drive kant.
Als het regent heb ik minder vaak kraak dan met mooi weer.
Mijn vermoeden is nu dat ik bij het vastzetten van de trapas een ringetje van drive naar non-drive site is gegaan en dat dat schuurt (en daarbij kraakt).
Omdat ik laatste tijd wel gefietst heb, maar eigenlijk hier niet goed op gelet zal ik er weer eens naar kijken om te zien of er ergens iets kan schuren en of ik wat ringetjes moet verplaatsen. Helaas kan ik niet vinden hoeveel en welke ringen aan welke kant moeten, dus dat wordt goed kijken en een paar gokjes nemen.
Omdat ik dit probleem telkens vergeet als ik klaar ben met fietsen, gelijk maar in mijn agenda gezet voor vanavond.

Plaats reactie