FSA Triple Kettingbladen vervangen
Dank voor de reacties.
Afgelopen weekend alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Nieuwe ketting erop gelegd, loopt als een trein. op 1 ding na ;-(. Wanneer de fiets in de standaard hangt en ik de trappers ronddraai loopt alles soepel, zodra ik ermee de weg op ga en zelf kracht zet bij elke pedaalslag een soort tik. Lijkt uit de trapas/crankas de komen maar kan het nog niet goed plaatsen. Heb wel de cranck zo ver als mogelijk uit elkaar gehaald. trapas in het vet gezet en weer gemonteerd. Bladboutjes zitten goed vast, geen idee welk moment je die vast moet zetten dus met de hand gedaan. Crank en trapas zitten aan elkaar, crankarm (links) weer op de crankas gezet en vast gezet met momentsleutel. Kan er slecht tegen dat er nu weer een soort tik in zit. Misschien toch maar even naar FM.
Afgelopen weekend alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Nieuwe ketting erop gelegd, loopt als een trein. op 1 ding na ;-(. Wanneer de fiets in de standaard hangt en ik de trappers ronddraai loopt alles soepel, zodra ik ermee de weg op ga en zelf kracht zet bij elke pedaalslag een soort tik. Lijkt uit de trapas/crankas de komen maar kan het nog niet goed plaatsen. Heb wel de cranck zo ver als mogelijk uit elkaar gehaald. trapas in het vet gezet en weer gemonteerd. Bladboutjes zitten goed vast, geen idee welk moment je die vast moet zetten dus met de hand gedaan. Crank en trapas zitten aan elkaar, crankarm (links) weer op de crankas gezet en vast gezet met momentsleutel. Kan er slecht tegen dat er nu weer een soort tik in zit. Misschien toch maar even naar FM.
FM betalen om van je gekraak te komen is zonde geld; vaak is het iets heel simpels.
Controleer eens of je pedalen goed vastzitten, controleer de boutjes van je schoenplaatjes en controleer je snelspanners: Het vastzetten van de snelspanner moet net enige kracht vergen. Op het moment dat de hendel naar buiten gericht is in het verlengde van de as, moet je weerstand voelen en klap je 'm om. Te vast is ook niet goed; dat was ooit een bron van gekraak op mijn fiets.
Voor verdere tips: gebruik even de zoekfunctie voor de verschillende kraak-threads.
http://www.m-gineering.nl/data.htm
Controleer eens of je pedalen goed vastzitten, controleer de boutjes van je schoenplaatjes en controleer je snelspanners: Het vastzetten van de snelspanner moet net enige kracht vergen. Op het moment dat de hendel naar buiten gericht is in het verlengde van de as, moet je weerstand voelen en klap je 'm om. Te vast is ook niet goed; dat was ooit een bron van gekraak op mijn fiets.
Voor verdere tips: gebruik even de zoekfunctie voor de verschillende kraak-threads.
Zie het kopje "aanhaalmomenten": kettingbladbout 5-7 Nm
http://www.m-gineering.nl/data.htm
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350