Re: triple voorderailleur problemen
Geplaatst: 17 nov 2020 12:53
Nog een paar opties:
- zet de derailleur iets hoger: normaal is het voorzien voor een 30-39-52*; met je 50 zou je de derailleur wat lager kunnen zetten. Maar ik zou hem eerder iets hoger zetten.
- het lijkt wel al redelijk goed in het filmpje: regel de derailleur in de laagste stand net tegen de ketting (achterderailleur op grootste krans) zonder kabelspanning. Net tegen op de staander: als je gaat trappen strekt de ketting en zal die niet niet slepen. Dit omveel mogelijk al opzij te zitten als het schakelen start.
- Je zou de spanning nog kunnen verhogen na het plaatsen met de adjuster op het frame.
- je kan nog eens de sram manier van monteren proberen: draai de stelvijs voor de laagste stand helemaal in zodat de derailleur in de stand komt voor groot kettingblad (geen idee of je zover kan indraaien). Dan monteer je de kabel met voldoende spanning met de shifter in de 3de positie. Eventueel doe je zo voor de 2de positie.
* edit: nog eens gaan nakijken en de tiagra triple crank is toch standaard 30-39-50
- zet de derailleur iets hoger: normaal is het voorzien voor een 30-39-52*; met je 50 zou je de derailleur wat lager kunnen zetten. Maar ik zou hem eerder iets hoger zetten.
- het lijkt wel al redelijk goed in het filmpje: regel de derailleur in de laagste stand net tegen de ketting (achterderailleur op grootste krans) zonder kabelspanning. Net tegen op de staander: als je gaat trappen strekt de ketting en zal die niet niet slepen. Dit omveel mogelijk al opzij te zitten als het schakelen start.
- Je zou de spanning nog kunnen verhogen na het plaatsen met de adjuster op het frame.
- je kan nog eens de sram manier van monteren proberen: draai de stelvijs voor de laagste stand helemaal in zodat de derailleur in de stand komt voor groot kettingblad (geen idee of je zover kan indraaien). Dan monteer je de kabel met voldoende spanning met de shifter in de 3de positie. Eventueel doe je zo voor de 2de positie.
* edit: nog eens gaan nakijken en de tiagra triple crank is toch standaard 30-39-50