Ik was er niet bij en wat jij gezien hebt, daarvan weet je niet of er is al iets anders aan vooraf gegaan is wat het voorval in een heel ander daglicht plaatst.
Plaatsvervangende schaamte (Verkeershufters op de racefiets)
- Enzzo
- Forum-lid HC
Een mening van een beschouwer, een analyse die inspeelt op een breder maatschappelijk probleem. Dit heeft volgens mij niets te maken met hoe “wielrenners” zich in het algemeen gedragen in het verkeer. Deze beschrijving van een niet nader te verifiëren feit, of beter: een vermeend feit, zegt dus niets over de groep die kennelijk op specifieke fietsen fietst. Eigenlijk zijn dit dus individuen in het algemeen....
Ik heb ook ooit weleens een handgebaar gemaakt naar fietsers vanuit mijn auto. Net zo goed als ik ooit wel eens een gebaar heb gemaakt naar een automobilist vanaf mijn fiets. Behoor ik daarom tot een bepaalde groep? Volgens mij niet hoor! Dat waren impulsieve acties op dat moment van mijzelf als individu. En ja ik had op dat moment eerst even moeten nadenken voordat ik die gebaren maakte. Ach ja; we zijn allemaal mensenkinderen toch?
Ik heb ook ooit weleens een handgebaar gemaakt naar fietsers vanuit mijn auto. Net zo goed als ik ooit wel eens een gebaar heb gemaakt naar een automobilist vanaf mijn fiets. Behoor ik daarom tot een bepaalde groep? Volgens mij niet hoor! Dat waren impulsieve acties op dat moment van mijzelf als individu. En ja ik had op dat moment eerst even moeten nadenken voordat ik die gebaren maakte. Ach ja; we zijn allemaal mensenkinderen toch?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Mee eens. Een automobilist die mij van de sokken dreigt te rijden omdat 'ie zonder te kijken een parkeerplek in wil draaien krijgt van mij trouwens ook een dreun op zijn dak. Ongeacht van op welke fiets ik zit. Om het simpele feit dat ik geen effectievere waarschuwing kan bedenken dan dat.
Maar ik weet niet of dat hier ook aan de hand was natuurlijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Zijn we het nu alweer met elkaar eens?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Die dreun blijft bij mij achterwege omdat er maar 1 idioot bij hoeft te zitten die even gasgeeft of extra instuurt om jou te laten vallen.
Met een vrouw en drie kinderen waar ik voor moet zorgen kan ik het mij niet veroorloven om 6 weken in het gips te belanden (of nog erger).
Met een vrouw en drie kinderen waar ik voor moet zorgen kan ik het mij niet veroorloven om 6 weken in het gips te belanden (of nog erger).
Als je ziet dat iemand een bijzondere manoeuvre gaat maken dan moet je daar op anticiperen.
Helaas worden er wel steeds meer abnormale manoeuvres uitgehaald dan wat ze geleerd hebben met rijlessen.
Helaas worden er wel steeds meer abnormale manoeuvres uitgehaald dan wat ze geleerd hebben met rijlessen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.