Enorm veel lek
Morgen ga ik er eerste keer mee rijden normaliter, zal dit veel schelen in snelheid? Wat zou ik normaliter moeten gewaar worden? Puur uit nieuwsgierigheid
Je eerste rit met nieuwe banden moet je nooit als maatstaf nemen.
Er zit namelijk een soort beschermingslaag op tegen het verouderenvan de band gedurende de tijd in fabrieksopslag, magazijn distributeur en winkel.
Daarom ook nooit met nieuwe bandjes op natte wegen rijden.
Vanaf een 2de rit kan je proberen een indruk vast te leggen.
In jou geval zal je wat meer rolweerstand hebben, en zal de band ook iets minder soepel kunnen aanvoelen.
Of je dit ook echt gaat ondervinden hangt van 2 zaken af:
1) hoe hard je rijdt en hoe hard je bochten neemt
2) hoe hard je verschil wil voelen, t.t.z. je subjectieve verwachtingen t.o.v. je nieuwe band
Dirk
Er zit namelijk een soort beschermingslaag op tegen het verouderenvan de band gedurende de tijd in fabrieksopslag, magazijn distributeur en winkel.
Daarom ook nooit met nieuwe bandjes op natte wegen rijden.
Vanaf een 2de rit kan je proberen een indruk vast te leggen.
In jou geval zal je wat meer rolweerstand hebben, en zal de band ook iets minder soepel kunnen aanvoelen.
Of je dit ook echt gaat ondervinden hangt van 2 zaken af:
1) hoe hard je rijdt en hoe hard je bochten neemt
2) hoe hard je verschil wil voelen, t.t.z. je subjectieve verwachtingen t.o.v. je nieuwe band
Dirk
Hier heb je wat leuke grafiekjes:
https://www.bicyclerollingresistance.co ... bo-cotton-
Rolweerstand van de 4-seasons is een slag hoger, maar de bescherming tegen lekrijden is dat ook
https://www.bicyclerollingresistance.co ... bo-cotton-
Rolweerstand van de 4-seasons is een slag hoger, maar de bescherming tegen lekrijden is dat ook
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Je kan alleen maar vergelijken onder dezelfde omstandigheden en met een vermogensmeter en niet met je snelheidsmeter.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Dit lijkt mij eerder een fabricagefout, n.l. het loslaten van de chaferrand waarschijnlijk omdat die niet goed is mee gevulcaniseerd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dit is een foto van de andere band, die vorig jaar stuk is gegaan. Dit was bij het achterwiel en de andere bij het voorwiel, dus ik denk niet dat het aan een scherp randje van de velg licht.
Helaas heb ik de banden gekocht by Hibike uit duitsland, die niet echt bekend staat om zijn fantastische service, dus het is nog maar de vraag of ik wat terug ga krijgen. Wilde ze wat goedkoper krijgen, betaal ik nu uiteindelijk toch de prijs voor denk ik..