Ik wou juist de 830 aankopen, waarom als navigatie minder belangrijk is?TL@ schreef: ↑30 nov 2020 12:18Batterij van die Explore is ook niet alles. Een dikke 100km met navigatie aan zal het zowat zijn (zeker in de winter)havana schreef: ↑30 nov 2020 09:27 In principe is de werking van de Garmintoestellen in de loop der jaren niet veel veranderd. De ontwikkeling zit 'm vooral in de kwaliteit van het scherm (touchscreen) en de batterijduur en de processorsnelheid. Soms is het zo dat de laatste snufjes alleen in de nieuwste modellen komen, maar dat zal voor de doorsneegebruiker niet zoveel uitmaken.
De 820 zou ik niet aanraden omwille van de matige accu en trage processor.
De hierboven genoemde Explore serie is denk ik een hele goede keuze. Deze is gericht op de recreatieve fietser. De verschillen met het toestel waar deze op is gebaseerd (de 1030) zijn maar heel klein. Je kunt er geen vermogensmeter aan koppelen (wel cadans en snelheid) en geen structureerde trainingen mee doen (apparaat zegt: nu een blokje van 300W). Maar ik denk niet dat je vader die features zal missen
Voor navigatie zou ik de Wahoo Roam of Edge 1030 nemen (met wat slechtere ogen), als navigatie minder belangrijk is, altijd de 830 (of 530 als een touch screen niet nodig is)
Als budget belangrijk is: de Wahoo Bolt (navigatie indien er een smartphone gekoppeld is) of de Edge 130plus (navigatie enkel met kruimelspoor)
Welke navigatie
830 navigeert uitstekend.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
TL@ was mij juist voor.
Het scherm van de 830 is kleiner dan dat van de 1030 reeks en daardoor mogelijk wat moeilijker te "lezen".
Maar met goede ogen hoeft dat geen probleem te zijn.
Het scherm van de 830 is kleiner dan dat van de 1030 reeks en daardoor mogelijk wat moeilijker te "lezen".
Maar met goede ogen hoeft dat geen probleem te zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Mooie woordspeling
Ik zou voor de 830 maar ik heb goede ogen. Voor je vader is de 1030 denk ik de betere keuze. Het is wel een groot apparaat.
Ik zou voor de 830 maar ik heb goede ogen. Voor je vader is de 1030 denk ik de betere keuze. Het is wel een groot apparaat.
Begin wat mindere ogen te krijgen, zit nog in ontkennende fase, 830 is nog afleesbaar je moet het scherm wel niet volproppen met gegevens velden - je kunt meerdere data schermen maken dus het is ook niet zo nodig.
1030 ook gehad, dat is nogal logisch makkelijker afleesbaar - bij twijfel daarvoor kiezen imho.
YFood !!!
Is er een specifieke reden waarom je voor de 830 kiest en niet voor de 530?
Ik was voor mezelf ook de keuze aan het maken en ben er nog niet uit of het touchscreen het prijsverschil van 80 à 100 euro wel waard is.
=> Wat zeggen de ervaren gebruikers hier?
Het andere verschil tussen beide, de navigatie op adres, neem ik eigenlijk niet mee in de vergelijking omdat ik me niet kan inbeelden dat ik deze feature ooit zou gebruiken.
De 1030 (de "oude", niet de plus) is met een beetje zoeken nog wel te vinden aan ongeveer dezelfde prijs als de 830, maar technologisch gezien en qua batterij is de 830 dan waarschijnlijk de betere keuze?
De Explore laat ik om diezelfde redenen liever ook achterwege. Ik vermoed dat ik niet zoveel / lang plezier zal hebben van een toestel dat nu al 2 (of meer?) jaar oud is.
Trek Domane SL5 | Specialized CruX Sport
Ik heb de 830 besteld inmiddels maar nog niet ontvangen, ik heb die gekozen omdat een touchscreen toch vlotter door de menu's gaat. Ik wou me de ergernis besparen van enkel toetsen...GreyStar schreef: ↑04 dec 2020 23:15Is er een specifieke reden waarom je voor de 830 kiest en niet voor de 530?
Ik was voor mezelf ook de keuze aan het maken en ben er nog niet uit of het touchscreen het prijsverschil van 80 à 100 euro wel waard is.
=> Wat zeggen de ervaren gebruikers hier?
Het andere verschil tussen beide, de navigatie op adres, neem ik eigenlijk niet mee in de vergelijking omdat ik me niet kan inbeelden dat ik deze feature ooit zou gebruiken.
De 1030 (de "oude", niet de plus) is met een beetje zoeken nog wel te vinden aan ongeveer dezelfde prijs als de 830, maar technologisch gezien en qua batterij is de 830 dan waarschijnlijk de betere keuze?
De Explore laat ik om diezelfde redenen liever ook achterwege. Ik vermoed dat ik niet zoveel / lang plezier zal hebben van een toestel dat nu al 2 (of meer?) jaar oud is.