Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ideale tweede (gravel)bike naast mountainbike

jsparie
Forum-lid

jsparie 29 dec 2020 10:36

Voor wat je zoekt ben je net zo goed uit met een cyclocrosser. En waarschijnlijk goedkoper ook. Behalve dat er meestal wat bredere banden op een gravelbike passen, maar die heb je voor wat je wil gaan doen niet nodig, zie ik weinig verschil.

Behalve de prijs. Die ligt zodra je cyclcross vervangt door gravel vaak ineens een stukje hoger.

Baselga
Forum-lid

Baselga 29 dec 2020 10:46

Zit al een tijdje te loeren voor een fiets om de Veluwe mee onveilig te maken.

Kwam alleen niks tegen waar ik qua looks ook nog een beetje opgewonden van werd.

Tot bovengenoemde Trek Crockett, daar konden we de eindejaars-bonus wel eens op stuk slaan :) Bedankt voor de tip :winkthumb:
I don't really want no 9.00 to 17.00
I want to ride my bike from 9.00 to 21.00

hayes

hayes 16 jan 2021 14:27

De SUP X-Road is dicht bij wat je zoekt.
het frame wordt gebruikt voor zowel gravel als racefietsen.

Deze carbon X-Road Team Comp is 2300.
Afbeelding

Ik heb de Team Issue Se in bestelling. Ditzelfd eframe met Ultegra ipv GRX. Heb meteen ook een iets lange stuurpen bijbesteld.
Afbeelding

Dit zijn iets meer racy gravelfietsen. Ik heb er een tweede wielset bij met gravelbanden.
Mijn bedoeling is ca. 75 asfalt, 25% gravel.

Er is ook een alu versie voor 1800.
Afbeelding

jappiex
Forum-lid

jappiex 16 jan 2021 19:47

Ik ben het eens met de Trek optie. Heb zelf twee SuperX’en. Eén voor wedstrijden, één reservefiets voor wedstrijden waar ik alle duurtrainingen in de winter ook op doe, met spatborden. Heb er erg lange gravelrides mee gedaan en doe ook vaak een mountainbikeroute in de buurt. In vergelijk met bijvoorbeeld een Ridley crosser is de Amerikaanse crosser iets minder nerveus door een langere wielbasis en hebben ze een iets hoger balhoofd.

Plaats reactie