Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

tja wat nu te kiezen?

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 25 mei 2010 22:03

wil je een racefietskopen, of wil je alleen die berg op?
dat lukt met je atb toch ook?
een paar gladde bandjes erop, en je hebt de ruimste klimverzetten van de hele groep...
en bergaf heb je de zwaarste fiets, en ook nog misschien de beste remmen...
.................

perseus
Forum-lid

perseus 25 mei 2010 23:39

bedankt voor de reacties so far. Om op de laatste post terug te komen. ik wil een racefiets, omdat ik nu nog makkelijk op de mtb met mijn kennissen kan trainen (met brede maar nagenoeg gladde wegbanden).... maar ik al gemerkt heb dat op de lange duur als ze fitter worden dat een probleem gaat worden. Zelf ben ik goed fit en heb zelf ervaren dat het met de mtb toch een tikkie zwaarder is en minder snel gaat dan op een racefiets.
Ik wil uiteraard de berg op (en liefst als snelste. Als ik de mtb daarvoor nodig heb om een beetje vals te spelen en betere verzetjes te hebben doe ik dat, maar dat staat los van de aanschaf ;-)

ook wil ik eea graag bij mijn lokale FM halen. Ik heb nog te weinig ervaring met fietsen en materiaal en laat me daarom graag adviseren en helpen. (Maar niet voordat ik hier het halve forum heb uitgeplozen.;-) ) Internet is misschien goedkoop, maar goed advies is mij wel geld waard. €1500 is bij ons thuis nog steeds veel geld. Ik realiseer me terdege dat je daar geen top of the bill fiets voor krijgt. (ik dacht dat skeelers duur waren, maar een low end fiets = high end skeelers)Maar wel een betrouwbare en kwalitatief behoorlijke toch? waar ik veel plezier van kan hebbende komende jaren.
Of moet je daarvoor nog een paar honderd meer investeren?

Ze hebben bij de fm volgens mij specialized, pinarello, bulls, willier, jan jansen en dan vergeet ik vast nog heel wat...

De FM heeft naast de specialized allez ook een specialized secteur staan. Iemand daar al ervaring mee. Fiets is afgeleid van de roubax volgens de site van specialized.

alvast bedankt voor alle hulp. Geweldig forum maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer... maar dat ligt niet aan jullie!:)
Wat kapot gaat was niet sterk genoeg.

freakish
Forum-lid

freakish 26 mei 2010 11:08

De Secteur is een alu versie van de Roubaix. Dat betekent dus een geometrie die meer gericht is op toeren ipv racen. Ik heb zowel met de Secteur, Roubaix en Tarmac gereden en het grootste verschil is de zitpositie op de eerste twee. Je zit wat minder diep. Verder vond ik de Secteur stijf genoeg.

Ook deze keus is weer persoonlijk. Als het goed is heeft je FM een aantal testfietsen staan van Specialized. Ga een keer rijden zou ik zeggen. Succes.

race-niek
Forum-lid

race-niek 26 mei 2010 11:20

ik zou ook gewoon naar je FM gaan en wat fietsen testen.
ik zou zowizo voor de 105 groep minimaal kiezen als het met je budget uitkomt ultegra.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Plaats reactie