Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

1e fiets, Matra Peloton?

paulchris
Forum-lid

paulchris 24 mei 2010 12:11

Toch nog even doorzeuren over de tweedehands optie :) :

Is het nou wel zo verstandig om als onwetende starter (no offense van Walsum) een tweedehands fiets te kopen? Alsje bedenkt wat er allemaal potentieel versleten kan zijn dat je misschien niet meteen ziet: cassette, kettingbladen, ketting, balhoofd, remflanken, wiellagers, trapaslagers....

Plus dat TS duidelijk aangeeft een bepertkt budget te hebben, en 105 delen vervangen is toch kostbaarder dan Sora (of Tiagra, jullie begrijpen wat ik bedoel).

Met een nieuwe fiets ben je, een beetje afhankelijk van het aantalkm, zo twee jaar onder de pannen, en in die tijd leer je zelf genoeg bij...
Ik weet het zeker denk ik

josvtec
Forum-lid

josvtec 24 mei 2010 12:19

Ik zou geen fiets bij matrabike kopen, echt rommel.
Zonde van je geld.
Ikzelf heb daar een paar jaar geleden en "gewone"fiets gekocht voor weinig.
Het kost weinig maar de kwaliteit is ook erg weinig.
Ik fiets niet veel op deze fiets dus maakt niet uit maar een racer zou ik daar absoluut niet kopen, het bederft je fietsplezier.

raassie
Forum-lid

raassie 24 mei 2010 12:24

Paul Chris schreef:Toch nog even doorzeuren over de tweedehands optie :) :

Is het nou wel zo verstandig om als onwetende starter (no offense van Walsen) een tweedehands fiets te kopen? Alsje bedenkt wat er allemaal potentieel versleten kan zijn dat je misschien niet meteen ziet: cassette, kettingbladen, ketting, balhoofd, remflanken, wiellagers, trapaslagers....

Plus dat TS duidelijk aangeeft een bepertkt budget te hebben, en 105 delen vervangen is toch kostbaarder dan Sora (of Tiagra, jullie begrijpen wat ik bedoel).

Met een nieuwe fiets ben je, een beetje afhankelijk van het aantalkm, zo twee jaar onder de pannen, en in die tijd leer je zelf genoeg bij...

Je hebt deels gelijk dat het moeilijk te zien is wat er wel of niet oke is aan een 2ehands. Probleem bij aanbieders van dit soort budgetfietsen ook niet al te veel verstand van zaken hebben. En je dus met bijv een compleet verkeerde maat naar huis gaat. Daarom nogmaals. Laat je opmeten (tegen betaling doet volgens mij elke goede fietsenzaak dat voor je) En ga dan opnieuw zoeken. Laat je vondsten hier op het forum zien en laat leden erop los.......
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

paulchris
Forum-lid

paulchris 24 mei 2010 12:55

[quote=Raassie
Je hebt deels gelijk dat het moeilijk te zien is wat er wel of niet oke is aan een 2ehands. Probleem bij aanbieders van dit soort budgetfietsen ook niet al te veel verstand van zaken hebben. En je dus met bijv een compleet verkeerde maat naar huis gaat. Daarom nogmaals. Laat je opmeten (tegen betaling doet volgens mij elke goede fietsenzaak dat voor je) En ga dan opnieuw zoeken. Laat je vondsten hier op het forum zien en laat leden erop los.......[/quote]

Goed punt. Je zou een tweedehands natuurlijk ook bij een gerenommeerde fietsenmaker kunnen kopen, dan heb je al weer wat meer zekerheid.

raassie
Forum-lid

raassie 24 mei 2010 12:58

Paul Chris schreef:[quote=Raassie
Je hebt deels gelijk dat het moeilijk te zien is wat er wel of niet oke is aan een 2ehands. Probleem bij aanbieders van dit soort budgetfietsen ook niet al te veel verstand van zaken hebben. En je dus met bijv een compleet verkeerde maat naar huis gaat. Daarom nogmaals. Laat je opmeten (tegen betaling doet volgens mij elke goede fietsenzaak dat voor je) En ga dan opnieuw zoeken. Laat je vondsten hier op het forum zien en laat leden erop los.......

Goed punt. Je zou een tweedehands natuurlijk ook bij een gerenommeerde fietsenmaker kunnen kopen, dan heb je al weer wat meer zekerheid.[/quote]

Das ook een goeie, er zijn genoeg fatsoenlijke fietsenmakers met een leuke 2e hands aanbod.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

brownie
Forum-lid

brownie 24 mei 2010 13:38

Het probleem zal dan alleen het budget zijn, aangezien je bijna geen (degelijke) 2e hands fiets voor 300 euro kan kopen bij een fm.

vanwalsum
Forum-lid

vanwalsum 24 mei 2010 14:41

Bedankt voor de vele reacties!

Ik kan me redelijk vinden in het feit dat de kans groot is dat je 2ehands een betere fiets vind dan een matra. Zelf was ik wel redelijk gecharmeerd van de giant die in de 4e post wordt voorgesteld. Maar nou begrijp ik dus dat hier geen wielen bij geleverd worden?

Qua framemaat denk ik dat ik goed pas op een 56. Een kennis rijdt tevens met een 56 en daar voel ik me in 1e instantie goed op zitten. Ben zelf 1,84 lang, dus moet kunnen. Ik ga er morgen achteraan of de Giant OCR 2 wielen heeft, want dan bestel ik zo een fiets!

Verder wilde ik er dus een setje spd pedalen op hebben, die naar mijn weten vaak wel voor rond de 120 euro als combi te krijgen zijn.

paulchris
Forum-lid

paulchris 24 mei 2010 15:45

vanwalsum schreef:Bedankt voor de vele reacties!

Ik kan me redelijk vinden in het feit dat de kans groot is dat je 2ehands een betere fiets vind dan een matra. Zelf was ik wel redelijk gecharmeerd van de giant die in de 4e post wordt voorgesteld. Maar nou begrijp ik dus dat hier geen wielen bij geleverd worden?

Qua framemaat denk ik dat ik goed pas op een 56. Een kennis rijdt tevens met een 56 en daar voel ik me in 1e instantie goed op zitten. Ben zelf 1,84 lang, dus moet kunnen. Ik ga er morgen achteraan of de Giant OCR 2 wielen heeft, want dan bestel ik zo een fiets!

Verder wilde ik er dus een setje spd pedalen op hebben, die naar mijn weten vaak wel voor rond de 120 euro als combi te krijgen zijn.

Je laat 1 goed advies links liggen wat in een eerdere post is gedaan: je laten opmeten. Een te kleine of te grote fiets kan echt je fietsplezier in de weg zitten. 56 klinkt mij klein voor iemand van 1,84, maar dat is helemaal afhankelijk van je bouw. Zo rij ik op een 63 cm frame bij 1,89 m wat gemiddeld genomen wat te groot is.

vanwalsum
Forum-lid

vanwalsum 24 mei 2010 20:04

Ik ga van de week even informeren over de verschillende maten.

Wat vinden jullie overigens van deze?

http://12gotrading.nl/racefietsen/alumi ... apper_2010

race-niek
Forum-lid

race-niek 24 mei 2010 20:16

ook een mooie fiets, die giant is zeke mooi voor jou!
ik zou gewoon een mailtje naar bikegigant sturen om te vragen of de wielen er bij zitten en dan gewoon voor die fiets gaan.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

vanwalsum
Forum-lid

vanwalsum 24 mei 2010 22:42

Ik denk dat ik voor die Taget Race Sora ga van 12gotrading.nl. De fiets is net qua prijs en ook netjes sora afgemonteerd. Vind namelijk de kleurstelling van de giant verschrikkelijk. Normaal ben ik daar niet gevoelig voor, maar ik vind het niet te doen.

Of weet iemand nog een betere fiets voor 400 (nieuw).

paulchris
Forum-lid

paulchris 24 mei 2010 22:54

vanwalsum schreef:Ik denk dat ik voor die Taget Race Sora ga van 12gotrading.nl. De fiets is net qua prijs en ook netjes sora afgemonteerd. Vind namelijk de kleurstelling van de giant verschrikkelijk. Normaal ben ik daar niet gevoelig voor, maar ik vind het niet te doen.

Of weet iemand nog een betere fiets voor 400 (nieuw).

De Target heeft alleen een Sora achterderailleur, voor de rest is hij afgemonteerd met onderdelen uit een road groep, die normaal gebruikt wordt voor sportieve stadsfietsen (net als de Matra). Het is jouw aankoop, maar wel degelijk een verschil met de Giant!

Plaats reactie