Classico Giro Utrecht 8 mei 2011
Ik heb vandaag de Classico Giro Utrecht gereden.
Het was voor mij de eerste keer dat ik in zo'n groot peleton fietste.
Het viel me 100% mee, zover ik zelf kon zien gedraagde iedereen zich netjese n ik heb geen valpartijen gezien.
Dat met het mooie weer en het rijden over afgezette wegen, maakte het voor mij een hele mooie dag.
Het enige minpuntje is het hollen en stilstaan. Op sommige stukken kan je kilometers lang tegen de 40 fietsen en daarna moet je een paar minuten in een wandeltempo fietsen.
Volgens mij is de belangrijkste reden de overgang van brede naar smalle wegen. Wellicht volgend jaar proberen om deze overgangen te minimaliseren.
Het was voor mij de eerste keer dat ik in zo'n groot peleton fietste.
Het viel me 100% mee, zover ik zelf kon zien gedraagde iedereen zich netjese n ik heb geen valpartijen gezien.
Dat met het mooie weer en het rijden over afgezette wegen, maakte het voor mij een hele mooie dag.
Het enige minpuntje is het hollen en stilstaan. Op sommige stukken kan je kilometers lang tegen de 40 fietsen en daarna moet je een paar minuten in een wandeltempo fietsen.
Volgens mij is de belangrijkste reden de overgang van brede naar smalle wegen. Wellicht volgend jaar proberen om deze overgangen te minimaliseren.
Valpartijen waren er wel hoor, zeker 4 gezien.
Het hollen/stilstaan viel inderdaad wat tegen; ook over de dijk tussen Amerongen en Wijk had het wel wat vlotter gekund.
Het hollen/stilstaan viel inderdaad wat tegen; ook over de dijk tussen Amerongen en Wijk had het wel wat vlotter gekund.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
-
- Forum-lid
Ik heb me vandaag prima vermaakt maar ook voor mij telt: de eerste en de laatste keer.
Door het hollen en stilstaan miste ik wat ik het leukste vind aan toertochten, het feit dat je jezelf weer even goed kunt testen.
Ik heb vandaag welgeteld één valpartij gezien: een fietser die te hard ging in een bocht waar grint lag. Dus dat viel wel mee, bij Boogies Extreme of Limburgs Mooiste vorig jaar heb ik er meer zien liggen.
Wel een prachtig wielershirt erbij, echt een supermooi ding!
Door het hollen en stilstaan miste ik wat ik het leukste vind aan toertochten, het feit dat je jezelf weer even goed kunt testen.
Ik heb vandaag welgeteld één valpartij gezien: een fietser die te hard ging in een bocht waar grint lag. Dus dat viel wel mee, bij Boogies Extreme of Limburgs Mooiste vorig jaar heb ik er meer zien liggen.
Wel een prachtig wielershirt erbij, echt een supermooi ding!
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
Echt lekker fietsen kun je het nauwelijks noemen want het gas kan inderdaad nergens open. Was wel weer verbaasd over het enthousiaste publiek langs de kanten op sommige plaatsen. Maakt het toch wel een leuk evenement. Beetje een apart soort D2 training zeg maar.
Vooraan net achter de "wegkapiteins" was het echt heel rot fietsen, overal 26km/h zelfs in de afdalingen max in de remmen en een heel zenuwachtig geheel van alle champs die vooraan wilden komen dus daar maar afgehaakt... We wilden eigenlijk uitstappen en lekker ons eigen rondje gaan fietsen maar toen toch nog maar helemaal bij de staart aangepikt en vanuit daar konden we gelukkkig ons eigen tempo langer dan 2 min rijden zonder te hoeven remmen! Leuke dag gehad maar volgend jaar ga ik in de tuin werken.
Do not CROSS the road!
Ik heb em vorig jaar gedaan en me best vermaakt. Ingesteld op een dagje keuvelen en me niet al te druk gemaakt om het wielrennen, al was het op de dijk tussen Amerongen en Wijk bij Duurstede best leuk fietsen tussen de groepen in. Waar ik me wel over verbaasd heb, waren een aantal ligfietsers, soms in echte afgesloten, aerodynamische bolides. Waren een gevaar voor het peloton, maar vooral voor zichzelf. Waren die er deze keer ook weer? (moet toch niet aan denken om in een peloton van een paar duizend man met je ligfiets te gaan liggen peddelen?)
[quote="KennyA"]Ik heb em vorig jaar gedaan en me best vermaakt. Ingesteld op een dagje keuvelen en me niet al te druk gemaakt om het wielrennen, al was het op de dijk tussen Amerongen en Wijk bij Duurstede best leuk fietsen tussen de groepen in. Waar ik me wel over verbaasd heb, waren een aantal ligfietsers, soms in echte afgesloten, aerodynamische bolides. Waren een gevaar voor het peloton, maar vooral voor zichzelf. Waren die er deze keer ook weer? (moet toch niet aan denken om in een peloton van een paar duizend man met je ligfiets te gaan liggen peddelen?)[/quote]
Ik heb ze niet in het peloton gezien. wel op de foto's van de kortere afstanden. Het zeer warme weer was voor velen wel een probleem. Dit omdat er onderweg geen bevoorrading is bij zo'n massale pelotonstocht en er een hoop met lege bidons kwamen te zitten. Een benzinepomp in Wijk bij Duurstede werd aardig belegerd zag ik.
Ik heb ze niet in het peloton gezien. wel op de foto's van de kortere afstanden. Het zeer warme weer was voor velen wel een probleem. Dit omdat er onderweg geen bevoorrading is bij zo'n massale pelotonstocht en er een hoop met lege bidons kwamen te zitten. Een benzinepomp in Wijk bij Duurstede werd aardig belegerd zag ik.
[quote="zipper"]Dit omdat er onderweg geen bevoorrading is bij zo'n massale pelotonstocht en er een hoop met lege bidons kwamen te zitten. [/quote]
Komt regelmatig te sprake de laatste tijd (nu het wat warmer is) --> Camelbak?
Maar er loopt ook Camelbak-politie rond op dit forum, watch your back ....
Komt regelmatig te sprake de laatste tijd (nu het wat warmer is) --> Camelbak?
Maar er loopt ook Camelbak-politie rond op dit forum, watch your back ....
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
Ik heb gisteren de 75 km gereden, en ik heb erg genoten, er werd een lekker tempo gefietst, na de start begonnen we met gemiddeld 30 km per uur, en voorbij de meern werd er rond de 42 km per uur gereden.
Volgend jaar ga ik zeker weer voor de 75 km toch, de 110 km zie ik niet zitten als je contstant geremd word, en het gemiddelde op 28 km per uur ligt.
Volgend jaar ga ik zeker weer voor de 75 km toch, de 110 km zie ik niet zitten als je contstant geremd word, en het gemiddelde op 28 km per uur ligt.
-
- Forum-lid
wat een zeuren heb je er toch bij!
Gewoon een super dag gehad, die zeuren blijven hopelijk volgende keer thuis met hun idee dat ze profrenners zijn.
Gewoon een super dag gehad, die zeuren blijven hopelijk volgende keer thuis met hun idee dat ze profrenners zijn.
hj kersten