Shifter triple 105 Shimano knalt.
Heeft ie de obligate WD40 behandeling al gehad?
Spoelen met Dasty (volgens mij deels water) zou wel eens minder goed kunnen zijn bij fijne mechaniek....
WD40 smeert tenminste nog iets.
Spoelen met Dasty (volgens mij deels water) zou wel eens minder goed kunnen zijn bij fijne mechaniek....
WD40 smeert tenminste nog iets.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Misschien heb je hier wat aan;
viewtopic.php?t=50034
viewtopic.php?t=50034
Precies zo “ het rode lijntje” loopt de kabel bij mijn derailleur.
Test gewoon of het in de kabel of shifter zit. Eerst haal je de derailleur los. Houdt de binnenkabel onder lichte spanning vast. Klik alle versnellingen en voel of het goed gaat. Als dit soepel verloopt zit het in ieder geval niet in de kabel of shifter. Voel je dat het niet goed gaat dan trek je de binnenkabel teru zo dat die alleen nog in de shifter zit. Nu doe je hetzelfde. Als het dan wel goed gaat dan weet je dat het probleem in de buitenkabel zit. Gaat het dan weer niet goed, dan weet je dat het in de shifter zit.
Is een triple! Dus 5800 en 7000 kan niet.
Je hebt wel gelijk met de kabelloop. Maar het zou me verbazen dat dat t probleem zou oplossen. Dat palletje houd de kabel beter op zijn plek waardoor je op lange duur nog steeds goede schakelperformance hebt. Maar hij heeft bij montage al slechte performance. Dan is er wel meer aan de hand lijkt me. Ik denk nog steeds de kabel. By the way, die rare stelschroeven tussen de buitenkabel zelf, daar ben ik ook nooit fan van geweest.
Oké achter het piefje langs leek mij logisch ivm het opklimmen van de kabel.
Ik zal het zo aanpassen en ben benieuwd of dat dat het verschil zal maken.
Ik denk trouwens dat op de derailleur 5603 staat maar op de shifter kan ik het niet vinden.
Ik zal het zo aanpassen en ben benieuwd of dat dat het verschil zal maken.
Ik denk trouwens dat op de derailleur 5603 staat maar op de shifter kan ik het niet vinden.