In een ander topic gaf TS aan dat hij geen grote drop aankan.sharkman113 schreef: ↑18 mar 2021 16:44 ......(je balhoofd wordt ook meteen langer). .................
Mij lijkt dan dat hij juist wel naar een fiets met hogere stack moet zien.
Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
In een ander topic gaf TS aan dat hij geen grote drop aankan.sharkman113 schreef: ↑18 mar 2021 16:44 ......(je balhoofd wordt ook meteen langer). .................
Caad heeft een stuk lagere reach/stack ratio, dus dat rijdt agressiever en moet ik nóg platter liggen. Ik weet niet of dat de bedoeling is. De Cannondale Synapse past dan misschien beter, omdat deze een grotere stack heeft. Endurance modellen hebben allemaal een sloping frame wat logischerwijs dus beter mensen met lange benen faciliteert.sharkman113 schreef: ↑18 mar 2021 16:44 Gaat je niet/amper helpen (je balhoofd wordt ook meteen langer). Kijk eens of je een cannondale Caad 10/12 in maatje 58 kunt krijgen/ een proefrit kunt maken. Dan heb je een niet sloping frame dat een stuk beter past voor rijders met lange benen (en kennelijk behoefte aan een korte bovenbuis).
Goed punt. De zadelpen moet mijns inziens tot minimaal de positie van de staande achtervork in de zadelbuis worden gestoken om geen overmatige buigkrachten op die zadelbuis te veroorzaken.MarkVeenstra schreef: ↑19 mar 2021 08:42 Maakt het hier nog uit dat de Cube Atain van de topic starter zijn seat stays lager op de zitbuis heeft aansluiten dan de bovenbuis? Dus dat je geen doorlopende constructieve vorm hebt, maar feitelijk 2 knooppunten bovenin je zitbuis.
Even hardop gedacht, een ver uitstekende zadelpen zorgt voor grotere krachten/momenten aan de bovenkant van de zitbuis. die krachten worden opgevangen door het frame, namelijk zitbuis, en bovenbuis en seat stays. In dit geval, zitten de seat stays lager, dus worden de krachten en momenten om te beginnen al minder goed opgevangen dan bij een fiets zoals die van van Summeren hierboven?