Nee, dat is het niet. De tijd dat ik pauzeer wordt daadwerkelijk niet op Strava meegerekend. De netto rittijd is namelijk op de Garmin (en Connect) exact hetzelfde.MarkVeenstra schreef: β01 mei 2021 07:02 Dat is logisch.
Je Garmin registreert afstand en tijd, de periodes die jij hem laat opnemen. Dus als je manueel pauzeert voor een traag stuk. Telt dat stuk niet mee voor Garmin. En haalt het de gemiddelde snelheid niet omlaag ook.
Maar als je de rit dan upload naar strava (gaat automatisch waarschijnlijk), gaat strava aan de hand van de GPS punten en tijdstippen je ritje intekenen. Dan zit het trage stuk er gewoon in (als rechte lijn waarschijnlijk), dus de afstand en tijdsduur van het stuk dat jij op je Garmin manueel gepauzeerd had, krijg je alsnog om je oren... En omdat je langzamer reed, geeft dat je lagere gemiddelde snelheid over de hele rit.
Dat gebeurd niet bij de auto pauze, want dan heb je op je Garmin registratie niet die "gaten" in je GPS locatie en tijdstippen. Dus gaat strava ook geen andere dingen ermee doen.
Gemiddelde vermogen op strava lager dan op wahoo
Garmin 530 en Stages (L/R)
Bij mij scheelt het steevast 2 Watt ten nadele van Strava
En vaak 0.1 km/h bij gemiddelde snelheid ten nadele van Strava
Bij mij scheelt het steevast 2 Watt ten nadele van Strava
En vaak 0.1 km/h bij gemiddelde snelheid ten nadele van Strava
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Ik vind het een geweldig doel zo nu en dan om een zo hoog mogelijke gemiddelde snelheid te rijden en eventueel de beste tijd op een traject te verbeteren.. Wil echter niet dat dat ten koste gaat van de veiligheid van anderen en mijzelf.
Maar uw suggestie om hiervoor de lap-knop te gebruiken is wel een uitstekende bijdrage.
Maar als dat gemiddelde wordt gehaald door op rustige momenten je teller op stop te zetten, hou je jezelf wel gigantisch voor de gek.JazzHands schreef: β02 mei 2021 09:59Ik vind het een geweldig doel zo nu en dan om een zo hoog mogelijke gemiddelde snelheid te rijden en eventueel de beste tijd op een traject te verbeteren.. Wil echter niet dat dat ten koste gaat van de veiligheid van anderen en mijzelf.
Maar uw suggestie om hiervoor de lap-knop te gebruiken is wel een uitstekende bijdrage.
Natuurlijk verdisconteer ik voor mezelf de uitrust momenten. Op langere afstanden zullen die sowieso relatief steeds minder bijdragen. Nogmaals, veiligheid van anderen en mezelf vind ik wat dit betreft een stuk belangrijker.NuitKor schreef: β02 mei 2021 10:34Maar als dat gemiddelde wordt gehaald door op rustige momenten je teller op stop te zetten, hou je jezelf wel gigantisch voor de gek.JazzHands schreef: β02 mei 2021 09:59Ik vind het een geweldig doel zo nu en dan om een zo hoog mogelijke gemiddelde snelheid te rijden en eventueel de beste tijd op een traject te verbeteren.. Wil echter niet dat dat ten koste gaat van de veiligheid van anderen en mijzelf.
Maar hoe dan ook, tegenwoordig doe ik dat niet meer omdat ik merk dat de afwijking van Strava maakt dat het grosso modo weinig uitmaakt.