Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
optimusprime
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 16 mei 2010 21:43
optimusprime
22 mei 2010 21:41
jandoedel schreef:depor schreef:Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.
Grote jongens rijden met een 52-39. Triple is voor de gewone jongens en compact is voor gewone jongens die een grote jongen willen zijn.
:d zo is dat
-
gast
- Forum-lid
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 23 mei 2006 11:15
gast
22 mei 2010 21:50
jandoedel schreef:depor schreef:Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.
Grote jongens rijden met een 52-39. Triple is voor de gewone jongens en compact is voor gewone jongens die een grote jongen willen zijn.
Volgens mij rijden juist grote jongens met een triple
-
kokosmakroon
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17 mei 2010 21:24
kokosmakroon
26 mei 2010 03:05
Ik heb zelf 105 compact en moet zeggen dat ik hiermee mooi mee kan komen. Nu heb ik alleen nog maar de oostelijke bultjes en de heuveltjes rond Tecklenburg gefietst, dus over Alpen en/of Pyreneeen kan ik niet meepraten.
-
wilcoelskamp
- Forum-lid
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
- Locatie: Noord-West Veluwe
wilcoelskamp
26 mei 2010 08:06
Ik rij nu zelf met een compact, maar toch is het verschil qua vertanding soms erg groot (50/34). En op het 34 blad kun je gewoonweg niet de 12/etc.. niet gebruiken. Ratelt als een gek en je ketting staat erg schuin.
Ik fiets in NL ook merendeels op het grote blad, en schakel erg weinig terug naar het kleine blad.
Soms denk ik om het binnenblad te vervangen voor een 39, maar weet niet of ik dan soms het 34 blad ga missen op de NL bulten.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
freakish
- Forum-lid
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50
freakish
26 mei 2010 17:09
Imo:
- Matig getraind en geen grote ambities. Gewoon een triple nemen. Niks om je voor te schamen. Je komt dan op het vlakke niets te kort en berg op kun je peddelen tot je een ons weegt.
- Goed getraind. Dan erger je je kapot aan een triple en zet je er een dubbel op. Een compact vind ik dan zo'n poldermodel groep.
-
klaas-kippegaas
- Forum-lid
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36
klaas-kippegaas
26 mei 2010 17:37
jandoedel schreef:
Grote jongens rijden met een 52-39. Triple is voor de gewone jongens en compact is voor gewone jongens die een grote jongen willen zijn.
Amen!
gewoon kiezen wat je prettig lijkt en niets aantrekken van meningen van anderen...
Kijk eens goed om je heen tijdens Limburgs Mooiste of Amstel Gold Race, werkelijk prachtig om te zien hoeveel "grote" jongens met een compact moeten afstappen op onze simpele Nederlandse verkeersdrempels
Liever bovenkomen met een triple dan gefrustreerd moeten afstappen met een compact/dubbel....
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13770
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
26 mei 2010 17:41
Nou heel simpel, Ik had ook gewoon een triple genomen als ze die hadden!
Wat dat imago intresseert me niet, volgend jaar moet ik zelfs mijn best gaan doen om voor de MTB een triple te kopen omdat ze daar ook zonodig naar twee bladen moeten.
Nu een compact en hier in NL met een 39 erop, 34 is kansloos in het vlakke schiedam
als ik naar het buitenland ga of limburg de 34 erop.
thuis 39/50 met een 12/23
bergjes 34/50 met een 11/28
-
foosho
- Forum-lid
- Berichten: 3597
- Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32
foosho
26 mei 2010 17:53
jandoedel schreef:Grote jongens rijden met een 52-39. Triple is voor de gewone jongens en compact is voor gewone jongens die een grote jongen willen zijn.
Wat een geneuzel :rolleye:
Laat toch iedereen lekker zelf beslissen zonder een waardeoordeel klaar te hebben.
-
wilcoelskamp
- Forum-lid
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
- Locatie: Noord-West Veluwe
wilcoelskamp
26 mei 2010 21:25
Veel fietsen worden stock geleverd met een compact.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
zweef
- Forum-lid
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
- Locatie: Swoll
zweef
26 mei 2010 22:26
Foosho schreef:jandoedel schreef:Grote jongens rijden met een 52-39. Triple is voor de gewone jongens en compact is voor gewone jongens die een grote jongen willen zijn.
Wat een geneuzel :rolleye:
Laat toch iedereen lekker zelf beslissen zonder een waardeoordeel klaar te hebben.
Dat is eigenlijk wat hij zegt, hij verwoord 't alleen anders
You should see me go downhill...
-
Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Le Grimpeur
26 mei 2010 22:44
@Frits van Basten. Indien er nu Campa op je fiets gemonteerd is, is het ombouwen naar een triple relatief voordelig, omdat de Campa shifter (de linker) zowel voor dubbel als triple gebruikt kan worden.
Je hebt dan alleen een ander crankstel (triple) nodig, waar óók een andere (langere) as bij hoort.
Bovendien heb je een andere voorderailleur nodig en, afhankelijk van het type achterderailleur wat er nu gemonteerd is, in combinatie met de te gebruiken cassette, eventueel ook een andere achterderailleur. Het "prijsvoordeel" zit hem dus in de linker shifter die niet vervangen behoeft te worden.
Ga je bij Campa naar compact, dan heb je in principe alleen een ander crankstel nodig (en geen nieuwe trapas, als er tenminste een compact crankstel voor jouw type trapas beschikbaar is).
Je zult waarschijnlijk ook een andere voorderailleur nodig hebben. En, afhankelijk van de te gebruiken cassette, mogelijk ook een andere achterderailleur (middellange kooi i.p.v.korte kooi).
Dit is wat er bij ombouw zo'n beetje op je afkomt. Check dit dus goed met je fietsenmaker (FM), zodat je niet achteraf tot de conclusie komt, dat het niet goed funtioneert en je nog meer kosten moet maken.
Maar misschien heeft je FM wel een voorstel om tot een betaalbare mix van onderdelen van een ander merk te komen.
60 x Ventoux