Die moet je na montage toch ook even afstellen?
Schijfrem achter blijft aanlopen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Eens laten nafrezen bij de LBS? Kost een fractie en hoeft slechts 1x bij een nieuwe fiets.TL@ schreef: ↑22 jul 2021 10:41
Het is dat de tool zo ontiegelijk duur is, anders had ik die al lang gekocht:
https://www.bike24.com/p2206740.html
Dogma F
Staan pistons niet te ver naar binnen? Verder stel ik hem op oog af. Bevalt prima. Verder vandaag ontdekt dat ik mijn blokjes achter niet goed ingeremd krijg. Voor wel,dan maar blokken ruilen. Nu stille remmen. Ik merk dat je gewoon veel moet klooien bij schijfrem, en dan leer je steeds meer trucjes
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
De meeste fietsenmakers hebben geen idee wat je bedoeltRamon73 schreef: ↑22 jul 2021 20:43Eens laten nafrezen bij de LBS? Kost een fractie en hoeft slechts 1x bij een nieuwe fiets.TL@ schreef: ↑22 jul 2021 10:41
Het is dat de tool zo ontiegelijk duur is, anders had ik die al lang gekocht:
https://www.bike24.com/p2206740.html
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Inderdaad, ben er bij 3 langs geweest en ze bekijken je zoals een koe naar een trein kijkt.
Er is werkelijk niemand die zo'n ding heeft.
Ik heb het voor IS en Post Mount (van SuperB tools), als zij nu eens met een betaalbaar alternatief komen dan koop ik het wel.
Het staat al op hun site maar nog nergens te krijgen en geen idee van de prijs:
http://www.superbiketool.com/prod4.asp? ... 10&pid=581
Er is werkelijk niemand die zo'n ding heeft.
Ik heb het voor IS en Post Mount (van SuperB tools), als zij nu eens met een betaalbaar alternatief komen dan koop ik het wel.
Het staat al op hun site maar nog nergens te krijgen en geen idee van de prijs:
http://www.superbiketool.com/prod4.asp? ... 10&pid=581
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Maar bij een carbon frame kan je dit toch niet doen? Volgens mij mag je carbon niet fresen dacht ik, maar ik kan het mis hebben.
Je freest de alu bevestigingspunten lijkt me. Ik heb ooit ergens een hack gelezen hoe je met houtje touwtje ook kunt controleren en eventueel bijwerken om te zorgen dat de hele handel parallel staat. Kan het helaas niet zo meer terug vinden, iemand?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13741
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Die bevestigingen zijn bij de fietsen die ik heb van Carbon.
Wat wel helpt ook voor de levensduur van je lagers (zeker bij naven met preload)
Is de steekassen met steeds hetzelfde moment vast te zetten, anders bij je bij sommige naven stellen.
Wat wel helpt ook voor de levensduur van je lagers (zeker bij naven met preload)
Is de steekassen met steeds hetzelfde moment vast te zetten, anders bij je bij sommige naven stellen.
Als de werkwijze met het lossen en terug vastzetten van de remklauw niet zo goed werkt en het remblokje dus aan één zijde de remschijf blijft raken na deze procedure maak ik de remklauw opnieuw los en plaats ik een voelermaatje van 0,25 mm tussen schijf en remblokje en wel aan die zijde waar daarnet het blokje de schijf bleef raken, dan de procedure verder herhalen en je klauw is mooi uitgelijnd. Eventueel een iets dikker voelermaatje gebruiken indien nodig. Niet voor Hope remklauwen toepasbaar overigens.
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
Thx voor de tip,direkt besteld.anniversary schreef: ↑02 aug 2021 21:51 Ik gebruik altijd zo een tooltje om over de schijf te schuiven dan de schijf + tooltje tussen de blokken draaien met losse remschoen ,remhendel intrekken en remschoen vastzetten ,lukt altijd remschoen steeds perfect uitgelijnd ten opzichte van schijf.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
En, is het nu in orde?chrisengels85 schreef: ↑22 jul 2021 08:56 Bedankt voor jullie reacties!
......
Ik heb nu meer op het oog gedaan, zoals hierboven werd geadviseerd. Daarnaast heb ik de schroefjes en de steekas iets minder straks aangedraaid. Deze combinaties lijkt dus te werken.
Wil het graag gaan testen, maar eerst vanmiddag (voor het eerst) proberen een nieuwe ketting te monteren
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend