Pagina 2 van 2

Geplaatst: 25 mei 2010 04:48
door fdegrove
Hoi,

We zijn met allen benieuwd naar het vervolg van dit potje fantasie trappen....

Ciao, ;)

Geplaatst: 25 mei 2010 18:15
door fieds
heeft een van jullie een goede suggestie waar ik mijn wiel kan laten spaken, liefst in de buurt van den haag??
Ga hem missen!!

Geplaatst: 26 mei 2010 21:18
door bartacus
Vandaag het wiel weggebracht. Conclusie: spaakbreuk valt niet onder garantie, importeur doet niets. Spaken los niet te koop, aleen in sets.

Ik kan het wiel wel laten opsturen maar moet dan de transport- en onderzoekskosten betalen en dan zal er waarschijnlijk toch niets onder garantie hersteld worden. Daarnaast ben ik het wiel dan 3 weken kwijt.

Ik heb maar een set spaken besteld en hoop dat het wiel niet te veel voor z'n kl*t*en heeft gehad toen de spaak er uit knalde.... Gelukkig heb ik veel vertrouwen in mijn dealer en zal het wiel wel weer te gebruiken zijn.

Geplaatst: 27 mei 2010 13:13
door amclassic-fan
Je hebt je wel lekker af laten schepen door je dealer. Je dealer moet je garantie geven en spaakbreuk valt daar gewoon onder...

Geplaatst: 27 mei 2010 14:33
door charite
Olla,

Laatsts spraakbreuk in een van mijn Bora's. Is gewoon vervangen onder garantie. Het zal me gebeuren dat spaakbreuk niet onder gerantie valt. Gewoon terug gaan en je niet af laten schepen. En ook de spaken zijn los te koop, wel-is-waar in een setje, maar dat mag het probleem niet zijn. Dan heb je in ieder geval een spaak over voor de volgende keer ;)

cheers,

Peter

Geplaatst: 27 mei 2010 16:26
door de zwarten
Er zijn enkele 'complicaties' in deze zaak:

- jij geeft aan dat je 90kg weegt. Nu heeft Campagnolo in zijn handleiding altijd een max. gebruikersgewicht aan om zich in te dekken (ik dacht 78 of 82kg). Jij zit daarboven.
- Aan de andere kant heeft jouw wielendealer de wielen wel aangeprezen als zijnde supersterk en goed voor Parijs-Roubaix. Hij is daarmee mijns inziens verantwoordelijk voor mocht het fout gaan.
- Je geeft aan dat er al drie keer is gerepareerd na breuk zonder directe aanleiding. Dit is voor mij nog steeds fabrieksfout.

Wat ik zou doen is aan jouw wielendealer een ander achterwiel te vragen. Hij moet maar bij de producent (campagnolo) verhaal halen wat betreft de reden van de spaakbreuk (dat is dus in deze niet jouw gewicht, hoeft hij ook niet te vermelden, wel een 'slecht' wiel). Met die reden moet hij gewoon een nieuw wiel krijgen volgens de garantie.

Geplaatst: 28 mei 2010 01:22
door fdegrove
Hoi,

Een spaakbreuk is maar een fabricagefout als ze breekt omwille van een duidelijke fabricagefout en niet door fout gebruik of door toedoen van derden bv.

Als voorbeeld van een fabricagefout kan je het spontaan breken van de chroomkleurige spaken in de Bora Ultra II nemen b.v.

In mijn ogen is garantie afwikkeling maar zo goed als de goodwill van je dealer en hoe je jezelf verdedigt.
Hoedanook altijd een netelige zaak. Voor een spaak wil niemand zijn wilen enkele maanden missen en dat weten ze bij Campa (of eender welke fabrikant) ook wel....

Door die situatie te begrijpen heeft al menig liefhebber zich toegelegd op het zelf onderhouden en herstellen van zijn fiets. Jammer voor de heren FMs en goed voor ons. Paradoxaal?

Ciao, ;)

Geplaatst: 25 aug 2010 00:15
door fieds
Mijn verhaal heeft uiteindelijk toch een goede afloop.
Mijn fm heeft na twee reparaties besloten dat Campa het zelf maar op moest lossen en mijn neutron op vakantie gestuurd naar italie.
Heb vorige week mijn NIEUWE achterwiel op kunnen halen. Campa heeft zonder probleem het wiel als een garantiegeval beschouwd, ondanks het feit dat het wiel al meer dan twee jaar oud is.

Zie je iemand op een blauwe stalen ros met neutrons in de haagse duinen rijden met een enorme grijns op zijn gezicht, dan weet je dat ik het ben!!