Ik ben het wel met Robbebopper eens.
En zou de cijfertjes van gemiddelde snelheid en hartslag gewoon even voor kennisgeving aannemen. Als je er toch iets mee wil doen, schrijf ze dan in een schriftje. Je kan dan na verloop van tijd zien dat je progressie boekt. niet met de dag ervoor maar met een paar maanden eerder bijvoorbeeld. Verder is trainen op gevoel: ik wil wel iets gedaan hebben. op zich helemaal niet verkeerd. dat moment komt n.l. steeds iets verder weg te liggen.
Wat je ook nog kunt overwegen zeker omdat je niet iedere dag tijd hebt om te fietsen.. is woonwerk gaan fietsen. Mijn ervaring is, dat ik dan toch altijd iets rustiger fiets en dan fiets je dus al snel in "d1" Mijn ervaring is dat vandaag de dag fietsen over bijvoorbeeld 25km bijna net zo snel is als auto of OV. Soms zelfs sneller. Stel dat je er iets langer overdoet. een deel van je tijd was je toch al als reistijd kwijt!
Goed bezig?
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- robbebopper
- Forum-lid HC
En in de winter kruipt menig automobilist na het werk uit zijn auto, om vervolgens even gauw wat eten naar binnen te schuiven, weer de auto in te kruipen, en dan gauw naar de sportschool te rijden om even wat te spinnen, want in de winter is het al gauw donker, en heb je weinig tijd om te fietsen;)
bedankt voor jullie reactie allemaal.
Vorige week maandag (erg warm in namiddag) afgesproken met mijn pa (10-12000km per jaar) om een ritje van 60-70 km te gaan fietsen in het glooiende belgisch limburg. Was een leuke rit van 68km geworden, rustig aan begonnen (hartslag 140) en de heuveltjes af en toe rond de 170. Niet kapot gereden, leuke tocht en een gemiddelde van 27,2 km/h (meestal naast mekaar of in zijn wiel)
Voor de rest nog een keertje op de hometrainer 45min gereden door het slechte weer en tijdgebrek (feestjes verjaardag zoon voorbereiden en feestjes)
De reden/doel waarom ik fiets werd gevraagd: kantoorjob = auto in-auto uit- dagje kantoor-auto in-auto uit-met kids bezig zijn-tv-slapen
Niet echt gezond dus en daarom wil ik 3x per week wat fysieke activiteit. Blindstaren op de gemiddeldes is dus niet nodig, wil me gewoon wat uitleven en de fiets is een leuke manier
Die intervalletjes lijken me een leuk idee en voor de rest gewoon verder doen zoals ik bezig was, paar keer per week 30km ofzo en af en toe eens een ritje meepikken van 60-70km met mijn pa ofzo zodat die de benen even kan losfietsen haha.
Vorige week maandag (erg warm in namiddag) afgesproken met mijn pa (10-12000km per jaar) om een ritje van 60-70 km te gaan fietsen in het glooiende belgisch limburg. Was een leuke rit van 68km geworden, rustig aan begonnen (hartslag 140) en de heuveltjes af en toe rond de 170. Niet kapot gereden, leuke tocht en een gemiddelde van 27,2 km/h (meestal naast mekaar of in zijn wiel)
Voor de rest nog een keertje op de hometrainer 45min gereden door het slechte weer en tijdgebrek (feestjes verjaardag zoon voorbereiden en feestjes)
De reden/doel waarom ik fiets werd gevraagd: kantoorjob = auto in-auto uit- dagje kantoor-auto in-auto uit-met kids bezig zijn-tv-slapen
Niet echt gezond dus en daarom wil ik 3x per week wat fysieke activiteit. Blindstaren op de gemiddeldes is dus niet nodig, wil me gewoon wat uitleven en de fiets is een leuke manier
Die intervalletjes lijken me een leuk idee en voor de rest gewoon verder doen zoals ik bezig was, paar keer per week 30km ofzo en af en toe eens een ritje meepikken van 60-70km met mijn pa ofzo zodat die de benen even kan losfietsen haha.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
hoe ver is werk?
want als je toch de hele dag op kantoor zit en niet naar klanten hoeft...
ik zou het wel weten!
ik zou het wel weten!
[quote="de poldertoerist"]hoe ver is werk?
ik zou het wel weten![/quote]
75 km...
Een collega en ik denken er wel over om het "eens" een keertje te doen als de wind goed zit maar dit is niet voor elke dag
ik zou het wel weten![/quote]
75 km...
Een collega en ik denken er wel over om het "eens" een keertje te doen als de wind goed zit maar dit is niet voor elke dag
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
dat lijkt mij ook wat te ver. eerst 75 km fietsen en dan nog een dag werken zou ik zelf ook niet zo snel doen.
Heb het ooit wel gedaan (waddinxveen-zeist) ik werkte toen in een verpleeghuis voor blinden en slechtzienden daar draaide ik wel eens hele rare diensten. van die typische zorg gekke begin en eindtijden waarbij je cao-technisch niet de hele dag werkt maar in de praktijk niets meer aan je dag hebt. Als ik dan toch de dag kwijt was dan ook maar de verloren tijd zo goed mogelijk gebruiken...
Heb het ooit wel gedaan (waddinxveen-zeist) ik werkte toen in een verpleeghuis voor blinden en slechtzienden daar draaide ik wel eens hele rare diensten. van die typische zorg gekke begin en eindtijden waarbij je cao-technisch niet de hele dag werkt maar in de praktijk niets meer aan je dag hebt. Als ik dan toch de dag kwijt was dan ook maar de verloren tijd zo goed mogelijk gebruiken...