Buitenband geraakt bijna niet op velg
Combinatie Reynolds AR41 en Conti 5000 is ook niet "geweldig". Daarvoor ook maar een bandenknecht gekocht (die tang die BBB verkoopt). Laatst lukte het echter ook met de techniek van de band aan een kant naar het midden cq. diepste punt van de velg te drukken zodat je aan de tegenoverliggende kant wat meer ruimte krijgt om hem over de velg te trekken met de blote handen. Bandenknecht blijft voorlopig toch maar meeliften in een van de zakken van het shirt.
Helaas alleen geschikt voor aluminium velgen. Bij carbonvelgen zijn de velgranden dikker en dat past net niet in de inkeping.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Het is echt van de zotte dat veel banden zo lastig om te leggen zijn/velgen zo strak vallen. Met alle macht en kracht aan die banden trekken en duwen kan toch ook niet bevorderlijk zijn. Ik vind het knap dat het je lukt met challenge banden. Daarmee heb ik het een keer echt op moeten geven. Blijkbaar moet ik toch een keer op cursus/training. Hoewel die koop ik dus gewoon nooit meer. Is ook een oplossing.
Vijltje van mijn motorzaag erin gezet een beetje groter gemaakt, job done.
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
O, ik las over “vijltje van” heen. Ik schrok al!
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16564
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Band oprekken, midden in de velg drukken, tegenover het ventiel beginnen en terwijl je richting ventiel werkt de band onder spanning houden zodat deze in het midden van het velgbed blijft liggen.
Lukt, tot op heden, altijd.
Lukt, tot op heden, altijd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Hier ook zo. Enkel ik begin bij het ventiel of liever op 60deg van het ventiel. Als de band er bijna op ligt ff goed de draad in het midden van de velg trekken.
dan oprekken op de velg me een beetje steun van een bandenlichter.
Nu de crossbandjes op een dt velg (overstikkert door bontrager) is een klus, maar altijd gelukt,
De fulcrum velg gaat duidelijk makkelijker.
Laatste tip: start ermee met een houding dat het je gaat lukken. Als je maar 1 keer denkt dat het je niet lukt, dan wordt de band stroef
dan oprekken op de velg me een beetje steun van een bandenlichter.
Nu de crossbandjes op een dt velg (overstikkert door bontrager) is een klus, maar altijd gelukt,
De fulcrum velg gaat duidelijk makkelijker.
Laatste tip: start ermee met een houding dat het je gaat lukken. Als je maar 1 keer denkt dat het je niet lukt, dan wordt de band stroef
Ik heb hier enkele dagen terug ook een Vittoria Corsa op een Chinees carbon wiel moeten leggen voor iemand bij wie het totaal niet lukte. Ik heb uiteindelijk ook een bandenhulp tool moeten gebruiken, Lukte gewoon niet op de normale manier. Zelden meegemaakt.