Hoeveel profs gaan Parijs- Roubaix tubeless rijden ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Om nou eindelijk de vraag van TS eens te beantwoorden.
OP basis van de beelden: 31.
OP basis van de beelden: 31.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Even de top 5:
1 COLBRELLI Sonny Bahrain - Victorious - Tubeless Continental Grand Prix 5000 S TR (achter 32mm, voor 30mm)
2 VERMEERSCH Florian Lotto Soudal - Tubeless Vittoria Corsa control (28mm)
3 VAN DER POEL Mathieu Alpecin-Fenix - Tubular Vittoria Corsa (control?) (28 of 30mm?)
4 MOSCON Gianni INEOS Grenadiers - Tubeless Continental Grand Prix 5000 S TR (beide 30mm of ook achteraan 32mm?)
5 LAMPAERT Yves Deceuninck - Quick Step - Clincher Specialized Turbo Cotton Hell of the North (28 of 30mm)?
Van deze 5 heeft Van Der Poel gewisseld (dacht niet dat het lek betrof), heeft Moscon gewisseld wegens lek, en heeft Lampaert 3x gewisseld. (Colbrelli reeds blijkbaar ook lek, maar het schuim voorkwam noodzakelijke wissel).
Dus als ik het zou evalueren, en onder voorbehoud dat bovenstaande klopt (want ik kan het uiteraard mishebben, zoals een wijs onderschrift van een bekende forumgebruiker luidde):
Tubeless: de test zeer goed doorstaan;
Tubular: nog altijd prima;
Clinchers: dikke ramp.
1 COLBRELLI Sonny Bahrain - Victorious - Tubeless Continental Grand Prix 5000 S TR (achter 32mm, voor 30mm)
2 VERMEERSCH Florian Lotto Soudal - Tubeless Vittoria Corsa control (28mm)
3 VAN DER POEL Mathieu Alpecin-Fenix - Tubular Vittoria Corsa (control?) (28 of 30mm?)
4 MOSCON Gianni INEOS Grenadiers - Tubeless Continental Grand Prix 5000 S TR (beide 30mm of ook achteraan 32mm?)
5 LAMPAERT Yves Deceuninck - Quick Step - Clincher Specialized Turbo Cotton Hell of the North (28 of 30mm)?
Van deze 5 heeft Van Der Poel gewisseld (dacht niet dat het lek betrof), heeft Moscon gewisseld wegens lek, en heeft Lampaert 3x gewisseld. (Colbrelli reeds blijkbaar ook lek, maar het schuim voorkwam noodzakelijke wissel).
Dus als ik het zou evalueren, en onder voorbehoud dat bovenstaande klopt (want ik kan het uiteraard mishebben, zoals een wijs onderschrift van een bekende forumgebruiker luidde):
Tubeless: de test zeer goed doorstaan;
Tubular: nog altijd prima;
Clinchers: dikke ramp.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40783
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gebruiken mensen hier ook die insert?
Voegt dat niet extra gewicht toe en zuigt de latex daar niet in?
Voegt dat niet extra gewicht toe en zuigt de latex daar niet in?
Less is bore
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5574
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Het is een beetje dubbel. Met die insert kan de band bijna niet van de velg komen als hij plat staat. Maar met de insert is de band volledig veilig om te rijden als hij plat staat. Volgens vittoria zuigt het geen latex op en voegt het geen rolweerstand toe, want met druk zorgt de bandendruk voor genoeg compressie op de insert. Gewichtstoename is iets van 20 gram per wiel ofzo. Dat betekent ook dat de kans groot is dat je de band er onderweg zeker nooit meer vanaf krijgt. En dan moet je dus gewoon 40km naar huis op de insert, waarbij er grote kans is dat de band kapot gaat.
Het is vooral een goede beveiliging voor in de koers, waar je zeker niet wil dat een echt lekke band van de velg komt. En waar bij grote nood alsnog een wiel gewisseld kan worden. Voor de consument onderweg zie ik er niet veel toepassingen in.
Het is vooral een goede beveiliging voor in de koers, waar je zeker niet wil dat een echt lekke band van de velg komt. En waar bij grote nood alsnog een wiel gewisseld kan worden. Voor de consument onderweg zie ik er niet veel toepassingen in.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Jarenlang woon-werk gewoon vijf dagen per week op tubes gedaan. Bij de eerste keer lek Vittoria Pitstop erin en dan kon je ze verder oprijden zonder ooit nog plat te staan. Meermaals bij aankomst ontdekt dat ik lek was gereden maar dat het gaatje al gedicht was voordat ik het merkte. Wat dat betreft ben ik niet zo onder de indruk van het "op twee lekke banden" verhaal van Colbrelli.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof